A gumikon nem múlik?

IZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITAIZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.03.22. 20:27
Címkék
Michael Schumacher cseppet sem tűnik elbizakodottnak a Sepangban aratott győzelme után. A Ferrari német pilótája eddig százszázalékos a Formula1-es világbajnokságon, de intő jelnek véli az ellenfelek felzárkózását: az Ausztrál Nagydíjon még 34.673 másodperccel maradt el tőle Fernando Alonso a Renault-val, míg Malajziában Juan Pablo Montoya csupán 5.022 másodperces hátránnyal ért célba.
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
Michael Schumacher (elöl) szoros vb-re számít, Juan Pablo Montoya szerint ehhez sokat kell javulnia a Williams-BMW-nek
"Ôszintén szólva kemény szezonra számítok. Ez még csak a második futam volt a tizennyolcból, úgyhogy semmi okunk a túlzott örömre. A Formula–1-ben egészen gyorsan szoktak történni a nagy változások, akár már a következő versenyen meglephetnek minket" – mondta a német. A Ferrari az előző években gyengélkedett a Malajziai Nagydíjon, de az idén Schumacher révén 2001 után ismét nyerni tudott.
A hatszoros világbajnok és csapata, a Ferrari alig győzte megköszönni a Bridgestone-gyárnak a gumikat, amelyeket az előző idényben nagyon lehordtak a szakemberek. A Michelin abroncsok 2003-ban a nagy hőségben gyakran a Scuderia elé segítették a Williamst, a McLarent és olykor a Renault-t, de az idén a meleg Malajziában nem volt ennyire hatásos a francia gumi. Azt viszont Schumacher is elismerte, hogy a felhős idő sokat segített neki. "Szerencsére nem sütött ki hosszabb időre a nap" – mondta a német, aki a pénteki, napsütéses szabadedzésen elszenvedett vereségét a forró aszfaltnak tulajdonította.
Hogy mi is a helyzet a gumikkal az idén? Az első két versenyből kiindulva úgy tűnik, a 25 fok alatti aszfalt egyértelműen a Bridgestone-nak kedvez, attól fölfelé, olyan 40 fokig a Michelin felzárkózik, és 45 fok felett már a francia abroncsnak van nagyobb tapadása. Minél melegebb van, annál nagyobb a Williams, a Renault, a BAR, a McLaren, a Jaguar és a Toyota esélye a Ferrarival, a Sauberrel, a Jordannel és a Minardival szemben. Ha vizes az aszfalt, más a helyzet, az enyhén nedves futófelületen a Michelin száraz pályára való abroncsai jobban tapadnak a Bridgestone-oknál. Ám ha már nagyon vizes a pálya, a kifejezetten nedves aszfaltra való gumik tekintetében a Bridgestone-ok közelébe sem érnek a Michelinnek. Ez egyértelműnek tűnik, még szerencse, hogy a versenyek többségén 25 és 40 fok közötti és száraz lesz az aszfalt, tehát előreláthatóan nem kizárólag a gumikon múlik egy-egy csapat versenyképessége.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója úgy véli, a Michelin a tavalyihoz képest csak 10-15 fokkal magasabb hőmérsékletű aszfalton tudja legyőzni a Bridgestone-t, azaz a 18 versenyből várhatóan mindössze két-három viadalon jelent előnyt a gumi az ellenfelek számára. "Ez a győzelem sokkal fontosabb volt számunkra, mint az ausztráliai, itt a Bridgestone megmutatta, hogy mennyit fejlődött kétezer-háromhoz képest. Teljesen más volt ez a hétvége, mint a tavalyi és a tavalyelőtti, és ezt a gumiknak köszönhetjük" – mondta Brawn.
Montoya is elismerte, hogy már nem lehet a gumikban és a melegben bízni a Ferrari elleni csatában. "Melbourne-ben már sejtettük azt, ami biztossá vált Sepangban: rengeteget kell dolgoznunk. Ahhoz, hogy világbajnokok legyünk, nem elég olyan jó autót építeni, mint a Ferrari, jobbat kell csinálnunk. Olyan négykerekűt, amely minden pályán esélyes a győzelemre. A Ferrarinak jelenleg ilyen autója van. Egyes pályákon fel tudjuk venni vele a versenyt, de ez nekünk nem elég" – nyilatkozta a kolumbiai.
Montoya azt is elárulta, hogy a végén már teljesen visszavett a tempóból, mert Barrichello később ment ki a harmadik szervizelésére, és előtte feltartotta őt. "A Ferraritól már megszoktuk az ilyen tisztátalan akciókat. Egyszer megpróbáltam megelőzni Rubenst, de nem engedett el, vissza is vettem, mert nem akartam balesetet. Rubens mögött leszakadtam Michaeltől, és elvesztettem az esélyét annak, hogy a győzelemért csatázzak. Nem vagyok nagyon csalódott, hiszen tavaly négy verseny után csak tíz pontom volt, míg az idén már kettő után tizenkettő" – fogalmazott Montoya.

A Williamsnek a Ferrarival szemben nem egy, hanem két irányba kell tekingetnie, és a visszapillantó tükörben a Renault és a McLaren mellett már a BAR is látható. Jenson Button dobogós helyezése a legjobb bizonyíték arra, hogy a brackleyi csapat végre ütőképes autót gyártott. "Ez csodálatos, a csapat és én is nagyon boldogok vagyunk. Persze ez még nem az álmaink beteljesedése, de tudjuk, hogy jó úton járunk. Mindenesetre pályafutásom eddigi legnagyobb sikerén vagyok túl, és ezt muszáj kiélveznem" – mondta Button. Sokan gratuláltak neki, a mclarenes David Coulthard is igyekezett kifejezni szimpátiáját honfitársa iránt. "Nagyon örülök a sikerének, jóban vagyunk a pályán kívül, és a családja is nagyon szimpatikus. Azt hiszem, veszek egy üveg pezsgőt, és elmegyek bulizni Jensonnal" – árulta el DC.
Csapattársa, Kimi Räikkönen a második kiesése ellenére igyekezett pozitívan felfogni a Sepangban történteket. "Most legalább közelebb kerültem a dobogóhoz. Balszerencsés voltam, mert a második szervizelésemnél nem ment rendben a tankolás, és Jenson meg tudott előzni, utána pedig az erőátvitellel adódtak problémák" – mondta Räikkönen.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik