Mindent összevetve rendkívül eseménydús versenyt láthatott a közönség a gyorsasági autós országos bajnokság utolsó előtti viadalán, a Hungaroringen.
A Renault Cliók viadala ezúttal is rendkívül eseménydúsra sikerült (Fotó: Czagány Balázs)
A Renault Cliók viadala ezúttal is rendkívül eseménydúsra sikerült (Fotó: Czagány Balázs)
Természetesen ezúttal is a márkakupák befutói voltak a legizgalmasabbak, hiszen azokban majdnem teljesen egyforma versenygépek vetélkednek egymással - a pilóták tehetsége dönt. A tavaly életre hívott Clio-kupában Makai György egy kicsit "elaludt" a rajtnál, úgyhogy Gál Szabolcs ragadta magához a kezdeményezést, ám az ötödik körben elkezdtek túlmelegedni az abroncsai, és attól kezdve jöttek fel rá a többiek. Makai csakhamar átvette a vezetést, és körről körre növelte az előnyét, miközben mögötte Gál és Vladár előzgette egymást. Nagyon jó kis párharc volt, mindketten élvezték, természetesen Vladár jobban, hiszen végül ő került ki győztesen belőle. Az Astra-kupában Szamosvári Béla indult az első rajtkockából, és a győzelmét illetően vita nem lehetett, hiszen már rögtön a rajt után az élre állt. A második helyről elvileg Assenbrenner Tibor várta volna a lámpa szabad jelzését, de végül kénytelen volt a boxutcából rajtolni, mivel elektronikai hibája volt a kocsijának. Hihetetlen felzárkózást bemutatva végül az utolsó helyről a negyedikre küzdötte fel magát, éppen hogy lemaradt a dobogóról, amire Szamosvárin kívül Bíró és Farkas állhatott fel. Érdekesség, hogy egy hölgy is bekerült a legjobb hat közé: Soós Szilvia pályafutása eddigi legjobb eredményét elérve ötödikként ért célba. A nemzetközi szabályok értelmében összevont H-, illetve F-csoportban a rajt után ismét a két szlovák versenyző dominált: Andrej Studenic lerajtolta a pole pozícióból induló Miroslav Konopkát, és ettől kezdve nem volt veszélyben a győzelme, főleg azután, hogy a negyedik körben eltűnt mögüle honfitársa sárga autója. Utóbbi kiderült: Konopka egyik kerekének anyaghibája miatt nem tudta befejezni a viadalt. Így azonban két magyar is felállhatott a dobogóra: Bódis Kálmán néhány körrel a leintés előtt a célegyenesben megelőzte Pólya Ádámot és így ők ünnepelhettek a pódiumon. A viadal érdekessége volt még, hogy Herter Gusztáv összeütközött Zengő Zoltánnal - előbbi az autója fél elejét, utóbbi az egyik kerekét veszítette el a balesetben, ez azonban egyiküket sem akadályozta meg abban, hogy bevigyék az autójukat a célba. Az A- és N-csoport összevont viadalán Kiss Elemér a harmadik helyről indult volna, de technikai hiba miatt nem tudott elrajtolni. A pole pozíciót kiharcoló Hernádi László versenye sem volt felhőtlen: a rajtnál Kavecz István és Pintér László elment mellette, ám Hernádi már a második kanyarban újra az élre állt. Nem sokkal később azonban többször egymás után fennakadt a gázpedálja, majd a váltója is tönkrement és kénytelen volt félreállni. Kavecz Istvánnak ettől kezdve már nem volt nehéz dolga: igaz, ez semmit sem von le győzelme értékéből. A formulaautós viadal a szombati forgatókönyv szerint zajlott: Chanoch Nissany a tizedik körig az élen állt, ám akkor elkezdett lassulni az autója, amely két körrel a vége előtt kigyulladt. A vezetést Paár Barna vette át, aki így két győzelemmel zárta a hétvégét, holott csak a jövő heti német bajnoki futamra való felkészülésnek szánta a magyar bajnokit. Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy Assenbrenner Tibor autóját a technikai bizottság alapos vizsgálatnak vetette alá, és valamit nem talált rendben. És bár hivatalos döntés még nincs, ha műszakilag nem felel meg az előírásoknak az Astra, Assenbrennernek akár a bajnoki címe is múlhat ezen. ---- M ---- A