Petter Solberg megcsinálta! A világbajnoki címvédő norvég sorozatban a harmadik futamgyőzelmét aratta, de úgy tűnik, még ez is kevés lesz az üdvösséghez, sőt az is, ha a hátralévő öszszes futamot megnyeri. Szardínián ugyanis Sebastien Loeb érkezett a második, Carlos Sainz pedig a harmadik helyen, ami azt jelenti, hogy a világbajnoki éllovas franciának a fennmaradó három viadalon elég öt pontot szereznie a korona megszerzéséhez, ami idei szériáját látva nem okozhat gondot neki.
Solbergnek még van esélye a bajnoki cím elhódítására – igaz, nem sok
Solbergnek még van esélye a bajnoki cím elhódítására – igaz, nem sok
Ennek ellenére Solberget minden elismerés megilleti, hiszen a hét végén semmit sem bízott a véletlenre. Olyan magabiztossággal vezette győzelemre a Subarut, amilyet ritkán látni a világbajnokságon. Az még csak-csak előfordul, hogy valaki az első szakasztól az utolsóig vezet, de hogy a 19 gyorsaságiból 13-at megnyerjen - nos, az már ritkábban. Márpedig Solbergnek ez is sikerült. "Fantasztikus érzés egymás után harmadszor ünnepelni a dobogó legfelső fokán - vallotta be a norvég -, bár nagyon keményen meg kellett dolgozni érte. A navigátorom, Phil az utolsó szakasz céljában euforikus hangulatban volt, én azonban annyira koncentráltam, hogy még örülni sem tudtam. Pedig minden nagyon jól ment, a csapat fantasztikusan dolgozott. Most egy kis ünneplés következik, de már az új cél lebeg a szemem előtt. Tudom, hogy most két aszfaltos futam következik, és nekem murván jobban szokott menni, de minden tőlem telhetőt megteszek, mert még van esélyem a világbajnoki címre. Kicsi esély ugyan, de még megvan."
Loeb a záró napon már nem is próbálta meg beérni norvég riválisát: belátta, ez itt lehetetlen. Tudott szakaszt nyerni, de korántsem annyit, mint Solberg, úgyhogy az idén immár ötödször állhatott fel a dobogó második fokára. Természetesen a nála sokkal rutinosabb csapattársának, Carlos Sainznak már sokkal több van dobogós helyezésből: a mostani bronzos pozícióval együtt összesen 94! A Matador egyébként rendkívül nehéznek ítélte meg a szardíniai pályákat, pedig ő általában a debütáló versenyek nagymestere. Most a harmadik helynek is nagyon örült (főleg, hogy ezzel összetettben is a harmadik), miután Markko Märtin rendkívül veszélyes volt rá. A Ford észt pilótája át is vette a vezetést az összetettben, ám utóbb gondjai voltak a Focus motorjával, ezért három szakasszal a vége előtt fel kellett adnia a küzdelmet. Hatalmas meglepetés, hogy a privát Subaruval versenyző Andrea Navarra szerezte meg a negyedik helyet - ilyesmi az utóbbi időben nem nagyon fordult elő a világbajnokságon. Persze olyan se, hogy egy N-csoportos autóval valaki - név szerint Gigi Galli - a hatodik pozícióban érjen célba. Ez egyébként annak tulajdonítható, hogy az autógyilkos szardíniai pályák bizony megtizedelték a mezőnyt. A gyári pilóták közül Francois Duval az ötödik helyével valamelyest kárpótolta a Fordot Märtin kiesése miatt, miközben a Peugeot-istálló egyetlen pontszerzője Marcus Grönholm, aki a szombati turbóproblémája után a 19. helyről küzdötte fel magát a hetedikre - magának két, csapatának négy pontot szerzett. ---- A ----