Markko Märtin újabb győzelmet aratott aszfalton - két hete Korzikán, az elmúlt hét végén Spanyolországban ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Miután két legfőbb riválisa kiesett előle (először csapattársa, Francois Duval, majd pedig az újdonsült világbajnok Sebastien Loeb búcsúzott), Märtinnak már viszonylag könnyű dolga volt.
Az észt pilóta a záró napon már semmit sem kockáztatott, és simán szerezte meg az idei harmadik futamgyőzelmét. "Teljesen nyilvánvaló, hogy a tavaly bemutatott új Focus remekül viselkedik aszfalton - mondta Märtin. - A legfontosabb, hogy az autó egyensúlya egyszerűen fantasztikus, emiatt könnyű vezetni."
Markko Märtin (jobbra) egymás utáni második aszfaltsikerét aratta
Märtin mögött két kétszeres világbajnok, Marcus Grönholm és Carlos Sainz érkezett. Előbbi pilótának a finnországi győzelmét követően most először sikerült dobogóra állnia (ebben szerepet játszottak szerencsétlen vezetői hibák és technikai problémák is), és végre viszonylag gondmentes versenyt tudhat maga mögött. Az idény végén visszavonuló Sainz ezen a futamon búcsúzott hazai közönségétől - hihetetlen pályafutása során 96. alkalommal állhatott fel a dobogó valamelyik fokára. Ami eléggé meglepő, hogy a korábbi Formula-1-es tesztpilóta, Stéphane Sarazzin a privát Subarujával megelőzte a gyári csapat csillagát, a tavalyi világbajnok Petter Solberget. A negyedik helyen végző franciával kapcsolatos érdekesség egyébként, hogy ez mindössze a harmadik világbajnoki futama volt. Az elsőn kilencedik lett Németországban, a másodikon hatodik Korzikán, most pedig negyedik Katalóniában. Ennél jobb debütálást egyetlen pilóta sem kívánhat magának. Muszáj említést tennünk a Mitsubishi-csapatról is, amely látványos fejlődésen ment keresztül legutóbbi fellépése óta: most Daniel Sola és Gigi Galli is pontszerző helyen zárt, ami az utóbbi időben nem volt megszokott a háromgyémántos márka számára. Folytatás - pontosabban a vb utolsó futama - két hét múlva, Ausztráliában. ---- Különös díjakat osztottak a hét végi Katalán Ralin - a világbajnokságon szereplő pilóták és navigátorok, valamint csapatfőnökök szavazatai alapján döntöttek a "leg"-ekről. Ez a trófea azért is rendkívül értékes azok számára, akik megkapták, mert nem a közönség, hanem a szakma ítélte oda. A legnagyobb elismerést a korábbi kétszeres világbajnok Carlos Sainz (képünkön) kapta: ő lett a pilóták pilótája, minden idők legjobb versenyzője. A spanyol sztár 16 évet töltött a raliban, 26 futamgyőzelmével rekordernek számít, úgyhogy megérdemelte a kitüntetést. "Ez a díj az egyik legfontosabb az életemben" - mondta a meghatott Matador. Az idény legjobbjának az újdonsült világbajnok Sebastien Loeböt választották, a verseny hősének a negyedikként érkező Stéphane Sarazzint, a feltörekvő tehetségek közül pedig a 24 éves svéd Per-Gunnar Anderssonra voksoltak. A nagy esés utáni nagy visszatérés díját Petter Solberg kapta, aki a németországi bukfenc után két héttel nyert Japánban, majd ezt követően még Walesben és Szardínián is. ---- Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar Abszolút végeredmény: 1. Markko Märtin, Martin Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 3:40:43.8, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 23.2 mp h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 37.7 mp h., 4. Sarazzin, Pivato (francia, Subaru Impreza WRC) 2:50.4 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:06.7 p h., 6. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer WRC) 4:05.7 p h., 7. Galli, Damore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 4:05.9 p h., 8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 4:31.7 p h.
Következik (november 12-14.): Ausztrál Rali, a vb 16. (utolsó) futama