Később azonban enyhülni kezdett a szél, és végre igazi afrikai napunk volt: meleggel, napsütéssel, tiszta levegővel.
Ezek után mindenki bízik benne, hogy tényleg csak három napig tartott a pokol.
Persze, ezúttal is akadtak olyanok, akiknek pokoli volt ez a nap, és olyanok is, akik számára véget ért a Dakar. A BMW-csapat például kifejezetten rossz napot tudhat maga mögött: öt kilométer eltéréssel borult fel mindkét pilótája. Az előző napokban kiváló részeredményeket produkáló Nasszer Szal el-Attijah nem is tudta folytatni a versenyt, José Luís Monterde pedig többórás szerelés után végül tovább tudott menni.
---- Egy nagyágyú is kiszállt a versenyből ezen a napon: a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser, aki az autósport összes válfaját kipróbálta már, és mindben sikeres volt. Nos, ezúttal hiába tett meg mindent a jó eredmény eléréséért, az ominózus Tidzsikdzsa-Tisit szakaszon kiszakadt az autója egyik hátsó kereke, a versenyben indított szervizkamion pedig nem ért oda időben, hogy segíteni tudjon.
De nézzük, mi történt a szombati szelektív szakaszon! Luc Alphand megszerezte első részsikerét a Mitsubishivel, és ha csak másfél perccel is, de legyőzte a címvédő Stéphane Peterhanselt. Pedig a korábbi alpesi sízőnek nem volt könnyű dolga, két defektet is kapott a 361 kilométer során (ugyanígy járt csapattársa, Maszuoka Hirosi is), Peterhanselnek viszont motorgondja volt az utolsó néhány kilométeren, így dőlt el kettejük csatája Alphand javára. A sebességet korábbi sportágában már megszokó, és az autósportban is igen tehetséges Alphand-tól egyébként egyre többen kérdezgetik, hogy megfordul-e a fejében néha a győzelem gondolata, ilyenkor általában szerénykedik. A szombati válasza például ez volt: "Nem tud nekem itt olyan embert mutatni, aki ne szeretné megnyerni a Dakart…"
A harmadik helyen Robbie Gordon érkezett, akinek ezek szerint sikerült tökéletesen rendbehozni a látványos borulása során eléggé leamortizálódott autóját.
A kamionosok is eléggé fogynak, és úgy tűnik, Firdaus Kabirov az egyetlen, aki képes egyenletesen jó tempóban közlekedni, ennek köszönhetően az előnye már több mint másfél óra a második helyezett Hans Bekxszel szemben.
A motorosoknál olyasvalaki nyert szakaszt, aki az idén eddig még nem, pedig a szakértők esélyesnek tartják akár a végső győzelemre is: Isidre Esteve Pujol. A spanyol versenyző a kilencedikként rajtolt Tidzsikdzsából, ám már az első ellenőrző ponton utolérte a vezető bolyt. Azt mondja, mindezt a tökéletes navigációjának köszönhette, a többiek valószínűleg ebben hibáztak. "Örülök, hogy így sikerült beleerősítenem a szünnap előtt, a neheze ugyanis még hátravan - mondta Esteve Pujol, aki így a hatodik helyen áll az összetettben, és a hátránya kilenc perc. - Az a helyzet, hogy eddig mindenki vigyázva közlekedett, kontrollálta a sebességét, és most kezdik majd el nyomni a gázt." ---- A "mezőny bölcse", Fabrizio Meoni érkezett másodikként, és egyáltalán nem bánta a másfél perces hátrányt, mivel az összetettben átvette a vezetést. Szerinte azonban ez sem jelent túl sokat, azt mondta, ha jövő szombaton lenne ebben a pozícióban, más lenne a helyzet, most azonban napról napra meg kell küzdenie az embernek a célba érésért.
A szakaszról egyébként megoszlott a motorosok véleménye: sokaknak meggyűlt a baja a dűnesorral, amelynek homokja olyan mély volt, hogy például a korábbi éllovas Cyril Despres úgy döntött: inkább kikerüli, ahelyett, hogy megmászná. Mások a navigációt találták kissé bonyolultnak, megint mások pedig arról áradoztak, hogy milyen gyönyörű volt a táj, milyen szépek a dűnék.
Mérgesek a motorosok a kevés benzin miattPersze, azért még előkerült a beszélgetések során az előző két nap legkedveltebb témája: a "Miért csak húsz liter üzemanyagot kaptak a motorosok a tankolózónában a Tisit felé vezető úton?" Az éllovasok közül többen még most is csak indulatosan tudtak beszélni arról, hogy sokan azért ragadtak bent húszegynéhány órára a sivatagban, mert kifogyott az üzemanyaguk. A rutinos dakarosnak számító Alfie Cox felháborodva tette fel a kérdést: vajon ki akarták nyírni a motorosokat?
De most már késő ezzel foglalkozni, túl vagyunk mindenen, pontosabban dehogyis, a neheze még csak most következik. De mindenekelőtt a pihenőnap, amelyen a szervizcsapatok munkába lendülnek, a versenyzők pedig (legalábbis szombaton nagyon fogadkoztak, hogy így lesz), nem csinálnak mást, csak esznek, isznak és alszanak… ----
27. Telefónica Dakar-rali9. nap, Tidzsikdzsa-Atar (összekötő szakasz: 3 km, szelektív szakasz: 361 km, összekötő szakasz: 35 km).
Autósok: 1. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:52:39, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero V60) 1:31 p h., 3. Gordon, von Zitzewitz (amerikai, német, Volkswagen Touareg) 17:29 p h., ….44. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) 2:56:05 ó h., …58. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 3:36:53 ó h., …63. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 4:13:53 ó h.
Motorosok: 1. Esteve Pujol (spanyol, KTM 660) 5:14:10, 2. Meoni (olasz, KTM 660) 1:29 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM 660) 4:09 p h., …40. Varga (magyar, KTM 660) 1:18:09 ó h., …57. Nagy P. (magyar, KTM 660) 2:22:13 ó h.
Kamionosok: 1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 6:08:38, 2. Stacey, Chevaillier, van Gestel (holland, belga, holland, MAN) 17:45 ó h., 3. Loprais, Gilar, Kalina (cseh, Tatra) 17:45 p h., …18. Darázsi Zs., Tagai, Szalai (magyar, MAN) 1:33:17 ó h.
Az összetettbenAutósok: 1. Peterhansel 22:45:57, 2. Alphand 20:00 p h., 3. Kleinschmidt (német, Volkswagen Touareg) 40:25 p h., …20. Szalay 11:53:00 ó h., …22. Palik 12:20:11 ó h., …41. Kis 17:59:31 ó h.
Motorosok: 1. Meoni 23:41:32, 2. Despres (francia, KTM 660) 2:55 p h., 3. Caldecott (amerikai, KTM 660) 4:48 p h., …26. Varga 5:14:21 ó h., …71. Nagy P. 20:42:24 ó h.
Kamionosok: 1. Kabirov 29:58:02, 2. Bekx 1:41:22 ó h., 3. J. Sugavara (japán, Hino Ranger) 3:47:29 ó h., …19. Darázsi Zs. 14:08:39 ó h.
Követekezik: pihenőnap, Atar