Imolában ma de la Rosa diktálta a tempót

Hírösszefoglaló HírösszefoglalóHírösszefoglaló Hírösszefoglaló
Vágólapra másolva!
2005.04.22. 16:53
Címkék
Európába érkezett a 2005-ös Formula-1-es világbajnoki sorozat: vasárnap Imolában, a San Marinó-i Nagydíj lesz az év első versenye az öreg kontinensen. A második Olasz Nagydíjnak számító futam első két szabaedzésén Pedro de la Rosa, a McLaren-Mercedes spanyol tesztpilótája diktálta a tempót, és mindkét gyakorláson a leggyorsabbnak bizonyult. A Ferrarik egyelőre nem igazolták az olaszok reményeit, viszont az első napi eredmények minden esetben legfeljebb ha tájékoztató jellegűek, de semmiképpen nem mérvadóak.
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)
Jenson Button volt az első nap egyik pozitív meglepetése Imolában (fotók: Reuters)

Az első szabadedzésen a McLaren spanyol tesztpilótája, a Juan Pablo Montoya sérülése miatt előrelépett Pedro de la Rosa érte el a legjobb köridőt, megelőzve az ugyancsak harmadik számú pilótaként számításba vett Toyota-pilótát, a brazil Ricardo Zontát.

A címvédő, hétszeres világbajnok német Michael Schumacher több mint egy másodpercet kapott a leggyorsabbtól, míg csapattársa, a brazil Rubens Barrichello 2,737 másodperc hátránnyal a 11. helyen végzett.

A világbajnoki pontversenyben élen álló spanyol Fernando Alonso mindössze két kört futott elsőre Imolában, de értékelhető eredménye nem volt. Ugyanez volt a helyzet a csapattárssal, az olasz Giancarlo Fisichellával is, avagy ezúttal inkább a Renault szerelői dolgoztak, a pilóták pedig figyelték őket és a vetélytársakat. Ez azt is jelenti, hogy technikai előnye tudatában a francia csapat úgy döntött, kíméli az autókat és azok motorjait az első tréningen.

Michael Schumacher az év elején akkor sem szerepelt volna sokkal rosszabbul, ha lecseréli az autóját erre a rollerre, de most már van oka bizakodni
Michael Schumacher az év elején akkor sem szerepelt volna sokkal rosszabbul, ha lecseréli az autóját erre a rollerre, de most már van oka bizakodni
Michael Schumacher az év elején akkor sem szerepelt volna sokkal rosszabbul, ha lecseréli az autóját erre a rollerre, de most már van oka bizakodni
A harmadik mért idővel nem rendelkező pilóta - nem fogják kitalálni - az olasz Jarno Trulli volt, akinek szintén nem nagyon kell izgulnia az autója gyorsasága miatt. Cspattársa, Ralf Schumacher nem is tette tiszteletét az első szabadedzésen - igaz ez tőle nem szokatlan -, így a munka dandárját a brazil tesztpilóta, Ricardo Zonta végezte el, aki a második leggyorsabbnak bizonyult délelőtt.

Ebéd után egyvalami nem változott: Pedro De La Rosa nyomát megint bottal ütötték a riválisok. A McLaren-Mercedes versenyzője ma egyedüliként tudta áttörni az 1:21 perces határt, és hogy a remek eredmény nem véletlen, azt Kimi Räikkönen harmadik helye is mutatja.

Mint ahogyan nem véletlen az sem, hogy a brit Jenson Button a délelőtti harmadik helyezése után ezúttal második tudott lenni a BAR-Hondával; úgy tűnik, a brackley-ieknek három nagydíj után végre sikerült felgyorsítaniuk autójukat, amelynek a szereplése a Ferrari mellett eddig a szezon második negatív meglepetése volt.

A világbajnoki címvédő Michael Schumacher (Ferrari) ugyan javított a délelőtti eredményén, ám az 1:22,025 perces idő csak a hatodik helyhez volt elegendő. A másik Ferrari F2005-össel Rubens Barrichello hetedik lett (1:22,048 perc).

A vb-összetett pontversenyében az élen álló spanyol Fernando Alonso az ötödik helyen zárta az első napot, megelőzve a két Ferrarit. A Renault másik versenyzője, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat megnyerő olasz Giancarlo Fisichella kilencedik lett délután. A francia csapat pilótái egyébiránt saját bevallásuk szerint a gumiszetteket tesztelték.
25. San Marinó-i Nagydíj, az első szabadedzés végeredménye:
1. P. De La RosaspanyolMcLaren1:21,06017 kör
2. R. ZontabrazilToyota1:21,17421
3. J. ButtonbritBAR1:21,8056
4. M. SchumachernémetFerrari1:22,08514
5. C. KlienosztrákRed Bull1:22,73620
6. T. SatojapánBAR1:22,9456
7. K. RäikkönenfinnMcLaren1:22,9626
8. N. HeidfeldnémetWilliams1:23,0868
9. A. WurzosztrákMcLaren1:23,3915
10. M. WebberausztrálWilliams1:23,5328
11. R. BarrichellobrazilFerrari1:23,79710
12. V. LiuzziolaszRed Bull1:24,05222
13. D. CoulthardbritRed Bull1:24,1268
14. F. MassabrazilSauber1:24,17513
15. J. VilleneuvekanadaiSauber1:24,2558
16. N. KarthikeyanindiaiJordan1:24,51218
17. T. MonteiroportugálJordan1:25,25716
18. R. DoornboshollandJordan1:25,55526
19. C. AlbershollandMinardi1:27,35310
20. P. FriesacherosztrákMinardi1:27,41113
22 G. FisichellaolaszRenaultnincs mért idő2
23 F. AlonsospanyolRenaultnincs mért idő2
24 J. TrulliolaszToyotanincs mért idő1
25. San Marinó-i Nagydíj, a második szabadedzés végeredménye:
1. P. de la RosaspanyolMcLaren-Mercedes1:20,48431 kör
2. J. ButtonbritBAR-Honda1:21,05228
3. K. RäikkönenfinnMcLaren-Mercedes1:21,70416
4. R. ZontabrazilToyota1:21,88935
5. F. AlonsospanyolRenault1:21,89910
6. M. SchumachernémetFerrari1:22,02524
7. R. BarrichellobrazilFerrari1:22,04822
8. A. WurzosztrákMcLaren-Mercedes1:22,17417
9. G. FisichellaolaszRenault1:22,21123
10. T. SzatojapánBAR-Honda1:22,33527
11. F. MassabrazilSauber-Petronas1:22,79123
12. J. VilleneuvekanadaiSauber-Petronas1:22,95522
13. J. TrulliolaszToyota1:23,34320
14. N. HeidfeldnémetWilliams-BMW1:23,45816
15. R. SchumachernémetToyota1:23,46621
16. D. CoulthardbritRed Bull-Cosworth1:23,81520
17. N. KarthikeyanindiaiJordan-Toyota1:23,84216
18. M. WebberausztrálWilliams-BMW1:23,96414
19. C. KlienosztrákRed Bull-Cosworth1:24,32038
20. T. MonteiroportugálJordan-Toyota1:24,57321
21. V. LiuzziolaszRed Bull-Cosworth1:24,62629
22. R. DoornboshollandJordan-Toyota1:25,17215
23. P. FriesacherosztrákMinardi-Cosworth1:26,62014
24. C. AlbershollandMinardi-Cosworthidő nélkül1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik