A Toyota vezérkara úgy határozott, kilép az F1-es autógyártók szövetségéből (GPMA). A japán cég azután döntött így, hogy a szervezetnek sikerült megegyeznie az F1 vezetőivel a sportág bevételeinek új elosztásáról. A Toyota szerint ezután a GPMA letért az eredetileg tervezett útról, és ahelyett, hogy a jövőbeli technológiai fejlesztésekről tanakodott volna, elveszett az apró részletekben. A fő ok vélhetően az, hogy a GPMA és a Nemzetközi Automobil-szövetség között folyó vitában a Toyota az FIA nézeteivel ért egyet.
A GPMA, amelyben a Renault, a Mercedes, a Honda és a BMW maradt, tiszteletben tartja a Toyota döntését, és örömmel venné, ha a vállalat a jövőben visszatérne a kötelékébe. A hét végén az egyesült államokbeli Laguna Seca-versenypályán F1-es közönségtalálkozót tartó Toyota vezetői elárulták, hogy a gyár nem fontolgatja a Formula–1-től való búcsúját, 2012-ig a sorozatban marad. Ezt bizonyítja a Williams-istállóval megkötött motorszállítási szerződése is.
A McLarennél is zajlik az élet, a német Auto Motor und Sport szerint a Mercedest működtető DaimlerChrysler közel áll ahhoz, hogy teljesen felvásárolja a wokingi istállót. A stuttgartiak megerősítették, hogy növelni szeretnék részesedésüket. A DaimlerChrysler 1999-ben 400 millió dollár értékben 40 százalék tulajdonrészt szerzett a McLarenben, a maradék fele-fele arányban Ron Dennis csapatigazgatónál és Mansour Ojjeh szaúdi befektetőnél maradt.
A német lap értesülését egyikük sem kommentálta.