NB I: a Soproni lett a névadó

KECSKÉS ISTVÁNKECSKÉS ISTVÁN
Vágólapra másolva!
2007.08.15. 23:40
Címkék

Ismét van névadó szponzora az NB I-es labdarúgó-bajnokságnak, amelyet mostantól Soproni Ligának hívnak, miután Küller András, a Magyar Hivatásos Labdarúgóliga (MHLL) ügyvezető igazgatója szerdán együttműködési megállapodást írt alá Michiel Egelerrel, a Heineken Hungária NyRt. vezérigazgatójával. A szerződés értelmében a bajnokság főtámogatója a Soproni márka lesz. A cég első embere elmondta, hároméves megállapodást írtak alá a szövetséggel, ám a támogatás mértékét titokként kezelik. Információink szerint az első két évben 180 millió, a harmadikban pedig 200 millió forint lesz a labdarúgás bevétele.

„A hazai liga, mint ahogy a Soproni sör is, a magyaroké – magyarázta meg Michiel Egeler, miért nem Heineken Liga lett az NB I neve. – A magyar futball most talán nem a legjobb, de mi nem a múlttal foglalkozunk, hanem a Kisteleki István vezette MLSZ-szel karöltve a jövőt akarjuk építeni. Hiszünk benne, hogy sikerül ismét sikeressé tenni a sportágat.”

Annak, hogy a megállapodásra Küller András neve került rá, roppant egyszerű oka van: a Magyar Labdarúgóliga megszűnése után az MHLL kapta meg (egyelőre egy évre, s a tervek szerint ennek lejártát követően további három esztendőre) a vagyonértékű jogok értékesítését. Arra a felvetésre, mi lesz azokkal a csapatokkal, amelyek hosszú távú megállapodást kötöttek konkurens sörös cégekkel – például a Diósgyőrrel, amely információink szerint már korábban megállapodott a Borsodi Sörgyárral, amely a jövőben a névszponzora lesz a klubnak –, a következőket mondta az MHLL ügyvezetője: „A versenykiírásban

szerepel majd, hogy a kluboknak milyen kötelességeik vannak a szerződéskötés után. Leírjuk, hol kell elhelyezni a stadionokban a Soproni reklámtábláit, mindent részletesen kikötünk. Ha ezt nem tartják be a klubok, sajnos büntetnünk kell.”

A helyzet kísértetiesen hasonlít arra az időszakra, amikor az Arany Ászok lett az NB I névadója. Néhány klubnak (Sopron, Pécs) akkor is volt megállapodása a rivális sörgyárakkal. Az érintettek türelmi időt kaptak, de aztán fel kellett bontaniuk szerződésüket. A jelenlegi szituáció annyiban különbözik, hogy a versenykiírás már életben van, s ebben nem szerepel semmiféle kitétel arra nézve, mely cégekkel köthetnek szponzori megállapodást a klubok. Kicsit nehézkes lesz az is, hogy a diósgyőri stadionban elhelyezzék a Soproni tábláit, ugyanis híreink szerint a Borsodi is kizárólagosságot kötött ki a megállapodásban. A DVTK-t valószínűleg csak akkor lehet eltántorítani e szerződéstől, ha kártérítést kap az NB I új névszponzorától.

A Borsodi egyébként az NB I előző névadója, a válogatottnak pedig jelenleg is szponzora…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik