A Dunántúlt csütörtökön átsze lő viharfelhők szerencsére elkerülték az Ostffyasszonyfa és Sárvár közötti síkságon elterülő Pannónia Ringet, így a 4.74 kilométer hosszú pályán száguldozó motorosok zavartalanul körözhettek. A pályán gyakran megforduló magyar, osztrák, német és holland sebességmániások között a világ egyik legismertebb sportolója is ott volt: Michael Schumacher, aki teljes titokban érkezett hazánkba, és egy ezer köbcentis Hondával rótta a köröket.
A Formula–1 hétszeres világbajnoka nem tud lemondani a száguldás élményéről, ha alkalma adódik rá, kipróbál különböző gépeket, és kipróbálja magát rajtuk. Visszavonulása után több gokartversenyen indult (és nyert) Európában és Dél-Amerikában, nem tudott nemet mondani a londoni Bajnokok Tornája szervezőinek (ott Aston Martin sportautótól kezdve a Ford Focus WRC-ig mindenbe beleült), és részt vett már MotoGP-teszten is, ahol Casey Stoner világbajnok Ducatijának kissé lebutított változatával száguldott. A szakértők és a vb-menők egyaránt állították, hogy némi gyakorlás után be is szállhatna egy versenybe, és bár emiatt szóba is hozták, hogy kap szabadkártyát a mugellói Olasz Nagydíjra, ezt azóta határozottan tagadják.
Ám az, hogy megjelent a Pannónia Ringen, ismét felerősítette a pletykákat. Pedig csak hobbimotorozásra jött, állítja Martin Bauer, az osztrák jó barát, aki vendégül látta Schumit Magyarországon. A német szuperbike (IDM)-bajnok csapata, a Holzhauer Racing Promotion biztosított lakókocsit és motort a magángépével Sármellékre érkező sztárnak.
„Szeretjük ezt a pályát, gyakran jövünk ide tesztelni – árulta el Bauer. – Michael jó barátom, és amikor hallottam, hogy tesztelte a Ducatit, felajánlottam neki: egyszer elviszem motorozni, és kipróbálhatja a szuperbike-ot is. Azonnal igent mondott. Nem éles teszt ez, csupán hobbiból motorozik.”
Schumacher először szerda délután hajtott ki a pályára, naplemente előtt néhány kört tett meg. Az igazi száguldás csütörtökön kezdődött, egymás után rótta a köröket, és ahogy híre ment, hogy ő ül a fekete motoron a narancsszínű kezeslábasban, egyre csak gyűlt a nép a pályán. Mivel teljesen szabad volt a bejárás, a boxutca és a paddock is telítődni kezdett. Összejött vagy 150 ember, és mivel mindenki a garázsajtó előtt ácsorgott, Schumacher a pihenési idejének minden percét a garázsban töltötte. Ugyanabba a burokba bújt, amelyben az F1-es nagydíjhétvégeket töltötte, a tömeget kerülve inkább a szerelők társaságában maradt, és ahelyett, hogy „vegyült” volna, elemezte a köridőket.
A nap csúcspontja a délután három órakor rajtoló viadal volt, amelyen 27 versenyző indult el különböző kategóriájú kétkerekűekkel. Az időmérő alapján az egyik legerősebb gépen ülő Schumacheré lett a pole pozíció – hiába, akinek a vérében van a sebesség, az a száguldás minden formájában gyors, főleg, ha komolyan veszi, amit csinál. Schumacher pedig semminek sem áll neki csak úgy, ő odateszi magát.
Ám mivel Bauer és egy másik IDM-pilóta, a szintén osztrák Andy Meklau az utolsó sorból indulást választotta (ők kihagyták a kvalifikációt), Schumi is beállt melléjük sereghajtónak. Persze nem sokáig maradtak hátul, körről körre törtek előre, és a tízkörös viadal végén Bauer, Meklau, Schumi sorrendben intették le a hármast. A 27 tagú mezőnyben egy magyar volt, a tehetséges Sebestyén Péter a 600 köbcenti alatti motorok kategóriájában harmadik lett 125-ös gépével.
A nap csalódása az eredményhirdetéskor következett, Schumi ugyanis nem állt fel a dobogóra, csak a két osztrák vette át a díját, a pódium harmadik foka üresen maradt. Közben a német – és a nézők kilencven százaléka – a garázsban, illetve az előtt maradt. A box ajtaját kizárólag akkor nyitották ki, amikor valaki ki- vagy bement, így a rajongók csak ezekben a másodpercekben fényképezhették a németet. Az járt a legjobban, aki az aszfaltra térdelt, neki néhány másodperccel tovább volt nyitva a lecsukható ajtó.
Schumi a verseny után még negyed hatig tesztelt, aztán átküzdötte magát a nézőseregen, kiosztott vagy három autogramot, majd a lakókocsiba bújt. Ott negyed óra alatt lezuhanyzott és átöltözött, majd egy autóba ugorva elhagyta a pályát. Amilyen gyorsan jött, úgy el is tűnt, és bár egyesek szerint
pénteken visszatér egy zártkörű rendezvényre a Pannónia Ringre, erre nem sokan vennének mérget.