A Hungaroringen már a verseny előtti utolsó simításokat végzik a csapatok, miközben a budai Várban felbőgnek a motorok – a jövő heti Magyar Nagydíj előtti csütörtökön patinás környezetben tartják meg a Red Bull utcai parádét, amelynek célja, hogy emberközelivé tegye a száguldó cirkuszt. Az egyik sztárvendég David Coulthard lesz, aki 246 Formula–1-es versenyen bizonyította gyorsaságát, most pedig a Palota út–Dózsa György tér–Attila út–Dózsa György tér–Palota út–Dísz tér útvonalon száguld volt csapata egyik gépének volánja mögött. A három kilométeres pálya technikás, a pilóták emelkedőkön és lejtőkön, hajtűkanyarokban mutathatják meg, mit tud egy F1-es, egyes részeken a 200 kilométeres sebességet is elérhetik.
„Célunk, hogy az emberek testközelből lássák, milyen nagyszerűek ezek a versenygépek, hogy érezzék az égett gumiszagot, hallják a visító motorok hangját” – mondta Keszég Attila, a Red Bull Hungária ügyvezető igazgatója.
Kulisszatitok, hogy az Oroszlános udvarból speciális szerkezeten tolják ki a megemelt futóművű autókat (mivel a macskakövön aligha tudnának közlekedni), s ezután kezdődik a száguldás.
Inspiráló lehet a rendezőknek, hogy az idén már volt utcai parádé hazánkban (Szegeden), s azt ötven országban 90 millió tv-néző látta, nem beszélve arról, hogy a helyszínen 130 ezer ember tapsolt a pilótáknak.
Ennyit az utcai parádéról, ami azonban csak egy része a Hungaroring Festnek, mert lesz a Várban kerékcsereverseny, a gyerekek gokartozhatnak, megtekinthetik a magyar találmányokat, két színpadon pedig műsorokkal szórakoztatják a közönséget.
Ez a jövő, és akkor tekintsünk kicsit vissza a múltra, pontosabban a vasárnapi Német Nagydíjra.
Rubens Barrichello továbblépett a viadal után, s elszállt a haragja. A verseny után azzal vádolta a Brawn-csapatot, szándékosan alakította úgy a stratégiáját, hogy korai vezetése után elveszítse a versenyt, de keddre lehiggadt.
„Nagyon mérges voltam, de már túl vagyok rajta – írta Barrichello egy internetes fórumon. – Beláttam, hogy a Red Bull pilótái körönként fél másodperccel gyorsabbak voltak, azaz semmiképp sem nyerhettem volna. Ez van, de ígérem, amíg matematikai esélyem van a címre, küzdeni fogok.”
Barrichello talán már túl van az év legnehezebb napján, míg honfitársa, Nelsinho Piquet számára a következő napok nagy izgalommal telhetnek. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke ugyanis nem tudta megmondani, ki ül Fernando Alonso mellett a másik autóban a Magyar Nagydíjon.
„Nincs még név, talán én vezetem a kocsit” – mondta az olasz csapatfőnök. Ha Piquet-t kirakják, a francia Romain Grosjean vagy a brazil Lucas di Grassi ülhet be a helyére. Mindketten a GP2-ben versenyeznek, a francia a monacói viadalon, a brazil Barcelonában úszott meg karcolás nélkül súlyosnak tetsző balesetet.
A BMW-nél a következő évről tárgyalnak Christian Kliennel, de azt, hogy ki mellett lehet pilóta, egyelőre nehéz megjósolni, hiszen Nick Heidfeld állítólag több istállóval tárgyal, az elégedetlen Robert Kubicát pedig a Toyotával hozták szóba.