Loeb, aki a verseny elején még vezetett, vasárnap úgy döntött, nem kockáztat, mert egyszerűen nincs értelme üldözőbe venni Hirvonent. „Nehéz verseny volt, Mikko számára pedig tökéletes. Én elkövettem egy apró hibát szombaton, de nem állítom, hogy ha az nincs, akkor legyőztem volna Mikkót. Nagyon gyors volt, megérdemelte a győzelmet.″
Alighanem Hirvonen is így gondolta, és egy kis megkönnyebbülést érzett, mivel a gumikat teljesen tönkretette az út, ami elég sok kockázatot rejtett. Szóval a finn eléggé ideges volt az utolsó szakaszokon. Utóbb persze ünnepelt, és nemcsak a saját sikerét, hanem a Ford-csapatét is, hiszen rajta kívül csapattársa, Jari-Matti Latvala is felállhatott a dobogóra.
A nagy visszatérő kétszeres világbajnok Marcus Grönholmot eléggé frusztrálta 21. pozíciója (az igazsághoz tartozik, hogy elektronikai problémája volt az első napon), még az sem vigasztalta, hogy gyorsasági szakaszt nyert. Azt mondja, ahhoz, hogy igazán gyors legyen, sokkal többet kellett volna tesztelnie ezzel az autóval...
„Idestova egy hete versenyzünk, és sohasem gondoltam, hogy valaha ezt mondom, de kezd sok lenni. Elfáradtam, mert minden pillanatban nagyon észnél kellett lenni: a fagyott murván nem fogott a szöges gumi, ezért mentünk neki mandinerből a szalagkorlátnak. De összességében elégedett vagyok, mert célba érünk és négy órát tisztán versenyeztünk, ez otthon három futamból sem jön össze" – mondta ifj. Érdi Tibor, aki még három vb-futamon indul az idén. |
Rajta kívül van még valaki a mezőnyben, akinél a sok versenykilométer hozza majd meg az eredményt: a Formula–1-ből átigazoló Kimi Räikkönen végigcsinálta ugyan a versenyt (30. lett), ám fikarcnyi esély nélkül a top tízbe kerülésre, mivel pénteken harminc percet töltött a hó fogságában, miután fennakadt egy buckán. „Természetesen nem vagyok boldog a pénteken történtek miatt. De sokat fejlődtünk, rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk, és célba értünk egy rendkívül nehéz ralin" – nyilatkozta Räikkönen.
Ami a magyarokat illeti, ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila teljesítette a kitűzött célját: kisebb nagyobb zökkenőkkel befejezte pályafutása első világbajnoki futamát. Az ügy pikantériája egyébként, hogy a 35. helyen végző Mitsubishi-páros számára nemcsak a vb volt újdonság, az autót sem ismerte, és ezt megelőzően sohasem autózott havon, szöges gumival.
A magyar páros a szombati utolsó két szakaszt nem tudta teljesíteni (elfogytak a gumik és Érdiék az árokba csúsztak, ahonnan nem tudtak kijönni), ám a szuperrali szabálynak köszönhetően folytathatták a küzdelmet. A kalandoknak azonban ezzel még nem volt vége: a vasárnapi első gyorsaságin túl „közel jött" egy korlát, az autó eleje összetört, de ez nem akadályozta meg a magyarokat a célba érkezésben.
Abszolút végeredmény: 1. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 3:09:30.4, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen C4 WRC) 42.3 másodperc hátrány, 3. Latvala, Anttila (finn, Ford Focus WRC) 1:15.4 perc hátrány ... 35. ifj. Érdi Tibor, Táborszki Attila (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 49:34.0 perc hátrány |