Sébastien Ogier éllovasként vágott neki a Mexikó-rali záró napjának, s 10.5 másodperces vezetése akár elég is lehetett volna a futamgyőzelemhez, ha megpróbálja beosztani. Persze, lazsálni nem lehetett, hiszen nem más loholt a nyomában, mint a hétszeres világbajnok honfitárs Sébastien Loeb, akinek elég nagy rutinja van az efféle kiélezett küzdelmekben. A Citroën-csapat nyilvánvalóvá tette, hogy nincs csapatutasítás: két pilótája közül az nyer, aki a gyorsabb a vasárnapra rendelt szakaszokon.
A küzdelem azonban nem tartott az utolsó kilométerekig, mert Ogier a napi nyitó szakasz felénél lecsúszott az útról. A Citroën-csapat közleménye szerint az autó túlságosan megsérült ahhoz, hogy a fiatal pilóta folytatni tudja a küzdelmet. Kár érte, kár a csatáért. (Megjegyzendő: Ogiernek kinézett némi időbüntetés amiatt, hogy rossz irányba kanyarodott a szervizparkban, a versenybírák azonban megkímélték ettől, hibája büntetés nélkül maradt.)
Viszont leesett az útról.
„Egyáltalán nem voltam boldog, amikor megláttam őt az út szélén – mondta Loeb. – Persze, nem jó érzés a csapattársaknak egymás ellen versenyezni, de számomra a munkám része ez is. A világbajnoki címért harcolok, szóval le kell győznöm őt. És harcolni akartam..."
Ogier kiesése egyben azt is jelentette, hogy a fordos Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala jött fel a dobogós pozíciókba, arra azonban semmi esélyük volt, hogy a címvédő nyomába eredjenek, lévén Loeb előnye már majdnem két perc volt velük szemben.
Az utolsó két szakasz tehát viszonylag izgalommentesen nyert a dobogós pozíciók szempontjából: Loeb pályafutása ötödik mexikói sikerét aratta, összességében pedig 63 vb-futamgyőzelemnél tart. Aligha gondolta volna ezt, amikor szombaton 50 másodperces büntetést kapott, mert szerelés miatt öt percet késett az egyik szakasz rajtjától.
„Azt hiszem, néhány apró problémától eltekintve tökéletes hétvégét zártunk. Elégedett vagyok az új DS3 WRC-vel – nagyon gyors autó..." – mondta a célban Loeb.
A dobogóra tehát így Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala állhatott fel – előbbi az első napon jelentős hátrányba került, mert ő takarította az utakat, utóbb azonban sikerült felzárkóznia, ráadásul az összetett pontversenyben is vezet, az idei évtől bevezetett, befejező gyorsaságin aratott szakaszgyőzelméért járó pluszpontoknak köszönhetően.
Abszolút végeredmény |
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 3:53:17.0 |
2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) 1:38.4 perc hátrány |
3. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 2:23.9 p h. |
4. P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) 7:18.4 p h. |
5. Ostberg, Andersson (norvég, Ford Fiesta RS WRC) 8:43.5 p h. |
6. H. Solberg, Minor (norvég, osztrák, Ford Fiesta RS WRC) 9:50.0 p h. |
7. Al-Attijah, Bernacchini (katari, olasz, Ford Fiesta S2000) 13:21.5 p h. |
8. Prokop, Tománek (cseh, Ford Fiesta S2000) 13:35.0 p h. |
A VB ÉLCSOPORTJA |
1. Hirvonen 46 pont |
2. Loeb 36 |
3. Latvala 31 |