A McLarennél mindenki elégedett a fejlesztésekkel

Vágólapra másolva!
2012.07.20. 19:17
null
Jenson Buttonnál senki nem ért el ma jobb időt (Fotó: Action Images)
Címkék
A McLaren-istálló műszaki vezetői elégedettek a Német Nagydíjra szállított fejlesztésekkel, Jenson Button és Lewis Hamilton is egyértelmű előrelépésről beszélt, de azért nem árt az óvatosság, mert mindkét tréningen szerepet játszott az eső, nem voltak ideálisak a körülmények.

 

Az első szabadedzésről szóló cikkünket ide, a második szabadedzésről szóló cikkünket pedig ide kattintva érheti el!

„Az ilyen esős edzéseken nehéz megfelelően elemezni az autó teljesítményét, de úgy érezzük, kihoztuk azt, amit egy esős napból ki lehetett hozni – mondta Sam Michael, a wokingi istálló sportigazgatója. – Mindenféle körülmények között sikerült köröznünk, és eddig biztató a helyzet. Bízunk benne, hogy a rajtelsőségért és a futamgyőzelemért is versenybe szállhatunk.”

59. NÉMET NAGYDÍJ
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
Jenson Button és Lewis Hamilton egyaránt egyetértett abban, hogy jó teljesítményük elengedhetetlen feltételen volt a gyári munkások kimagasló teljesítménye.

„Ma néhány egészen jó kört tudtunk megtenni. A körülmények nem voltak ideálisak, de az időjárás előrejelzések szerint ugyanerre számíthatunk holnap, úgyhogy nagyon hasznos szakasznak értékeljük, és úgy véljük, hogy számos hasznos adathoz jutottunk a gumikkal és a beállításokkal kapcsolatban – nyilatkozta az első szabadedzés leggyorsabbja, Jenson Button. – Számunkra a gumik megfelelő működése az egyik legfontosabb szempont, ezért töltöttünk sok időt erre a problémára fókuszálva. Nem volt zökkenőmentes, de amikor minden összejött, akkor jó tempónk volt. Még mindig van pár tennivalónk, hogy esőben is gyorsan legyünk, de a második szabadedzés megmutatta, milyen irányba kell haladnunk.”

„Úgy vélem, elégedettnek kell lennünk a napunk nagy részével, a legtöbb dolog jól működött, és öröm látni a fejlődést – tette hozzá Button. – Szeretnék egy nagy »Szép volt fiúk!«-at mondani a gyárban dolgozó srácoknak, nagyszerű munkát végeztek. Remélhetőleg a hétvége további részén újabb előrelépéseket láthatunk.”

„A gyárban dolgozó férfiak és nők hihetetlen munkát végeztek, hogy fejlesszék az autót erre a hétvégére, mindannyian megérdemelnek egy nagy vállveregetést – értett egyet csapattársával Lewis Hamilton. – Mindig nehéz megjósolni, hogyan fognak működni a változások, de határozottan előre léptünk. Remélhetőleg lesz további előrelépés a hétvége során, de az esős előrejelzések miatt lehet, hogy csak vasárnap látjuk, mennyire állunk jól. De az autó egyáltalán nem tűnik rossznak.”

„Elég nehéz kint a vizes pályán teljesíteni, olyan, mintha egy jégpályán mennénk, amelyet pocsolyák tarkítanak, de úgy érzem, jó hétvégét zárhatunk” – tette hozzá Hamilton.

Sebastian Vettel szerint nem feltétlenül kell tartani a McLaren-istálló pilótáitól, még annak ellenére sem, hogy az első szabadedzésen, amelyet még nagyjából száraz aszfalton rendeztek meg, Jenson Button és Lewis Hamilton zárt az első két helyen az alaposan átépített autójával.

„A McLaren nagyon versenyképesnek tűnt a délelőtti tréningen, mi nem is tudtuk azt a tempót mutatni, az autó nem volt még jól beállítva – mondta Vettel. – Nehéz a pénteki eredményekből kiindulva jósolni. A McLaren Silverstone-ban is erősnek tűnt az első napon, aztán mégis csalódtak a verseny után. Várjunk szombatig!”

Csapattársa, Mark Webber szerint a pénteki edzések eredménylistáját ki lehet dobni a kukába.

„Nem tudtuk, milyen lesz az idő, ilyenkor nagyon nehéz eldönteni, milyen beállításokat használjunk. Ilyen időjárási körülmények között az időeredmények semmit sem mutatnak, köszönőviszonyban sincsenek a valós erőviszonyokkal” – szögezte le az ausztrál.

HOCKENHEIMRING

A pálya adatai:
Hosszúság: 4.574 km
Teljes versenytáv: 67 kör (306.458 km)
Pályacsúcs: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:13.780 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2004)

Tavalyelőtti verseny:

Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)
Futamgyőztes: Fernando Alonso (1:27:38.864; Ferrari)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:13.791; Red Bull)

A Ferrari spanyol pilótája, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso nem volt elégedetlen pénteki napjával, mely során a 3. legjobb időt autózta a két McLaren-pilóta mögött.

„Mindent összevetve elégedett vagyok a dolgok alakulásával – mondta Fernando Alonso. – Különböző körülmények között kellett teljesítenünk, száraz, enyhén nedves majd teljesen vizes pályán körözgettünk, és holnap hasonló forgatókönyv várható a maihoz. Az autó minden körülményben jól teljesített, ami mindig jó dolog, és láthattuk, mire képesek a képesek a különböző típusú gumik, és hogy melyik a megfelelő pillanat cserélni. A technikai fejlesztések mélyreható elemzésére még nem volt elegendő időnk, de remélhetőleg ez holnapra megváltozik.”

A második szabadedzésen Pastor Maldonadónak jött ki legjobban a lépés az éppen nem teljesen vizes pályán, így ezen ő érte el a legjobb időt.

„Nehéz edzés volt mindenkinek, mivel a pályán lévő körülmények nagyon sokat változtak, és én próbáltam a vezetési stílusomat és az autót ahhoz igazítani, hogy a legjobban tudjak teljesíteni a feltételek mellett – nyilatkozta a Williams pilótája. – Jó az autó egyensúlya a vizes körülmények között, és a második szabadedzés ideje azt mutatja, hogy ha esik holnap, lehet esélyünk.”

Kevésbé volt örömteli napjuk a Mercedes német pilótáinak. Romain Grosjean után Nico Rosberg is öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt.

„A Brit GP-n gondom akadt a váltóval, ami miatt ki kellett cserélni, így cseppet sem lesz könnyű a hazai nagydíjam – mondta Rosberg. – A száraz időszakban sikerült megismerni a pályát a Pirelli-gumikon, ezért hasznosnak mondható az első nap. A jelek szerint a szombati edzésekre is esőben kerül sor, de a verseny napos időben lesz. Ezt a pályát minden időjárás mellett szeretem.”

Rosberg csapattársa, az első edzést negyedik helyen záró Michael Schumacher sem lehet túlságosan elégedett, nem elég, hogy csak a 23. helyen zárta az esős második szabadedzést, még a végén össze is törte autóját.

„A második szabadedzés végét nyilvánvalóan nem így terveztem… Sajnálom, hogy a hibám miatt a csapat szerelőinek még több munkát kell elvégezniük az este során. Egyszerűen lecsúsztam a pályáról, miután kicsit elvesztettem koncentrációmat, épp a csapatrádión beszéltük meg, milyen beállításbeli változásokat kell eszközölnünk. Ez ugyanakkor része az F1-nek – nyilatkozta ezt már a hétszeres világbajnok Schumacher. – Összességében jól ment az edzés, még akkor is, ha nem tettünk meg túl sok kört az első etapban az időjárási körülmények változatossága miatt. Úgy gondolom, hogy valószínűleg esős időmérő lesz szombaton, úgyhogy a mai időjárás hasznos volt ebből a szempontból.”

NÉMET NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:16.595 átlag: 214.980 km/ó 27 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:17.093 0.498 mp h. 22
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:17.370 0.775 21
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:17.382 0.787 20
5. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:17.413 0.818 28
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.599 1.004 17
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:17.915 1.320 27
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:17.995 1.400 22
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:18.020 1.425 20
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:18.130 1.535 21
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:18.226 1.631 22
12. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:18.339 1.744 21
13. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:18.422 1.827 28
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:18.709 2.114 30
15. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:18.831 2.236 14
16. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:18.972 2.377 21
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:19.039 2.444 34
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:19.674 3.079 24
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:19.963 3.368 24
20. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:20.122 3.527 27
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:20.169 3.574 20
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:20.539 3.944 18
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:21.138 4.543 24
24. Daniel Clos spanyol HRT-Cosworth 1:21.740 5.145 27
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 2 5 9 129
2. Mark Webber 2 2 8 116
3. Sebastian Vettel 1 3 7 100
4. Lewis Hamilton 1 4 8 92
5. Kimi Räikkönen 3 8 83
6. Nico Rosberg 1 2 6 75
7. Romain Grosjean 2 5 61
8. Jenson Button 1 2 5 50
9. Sergio Pérez 2 4 39
10. Pastor Maldonado 1 1 2 29
11. Paul di Resta 5 27
12. Michael Schumacher 1 4 23
13. Felipe Massa 4 23
14. Kobajasi Kamui 4 21
15. Bruno Senna 5 18
16. Nico Hülkenberg 4 17
17. Jean-Éric Vergne 1 4
18. Daniel Ricciardo 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 216
2. Ferrari 152
3. Lotus-Renault 144
4. McLaren-Mercedes 142
5. Mercedes 98
6. Sauber-Ferrari 60
7. Williams-Renault 47
8. Force India-Mercedes 44
9. Toro Rosso-Ferrari 6

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik