A legfontosabb tárgyalásokat lefolytatták, az egyezség körvonalazódik, a következő lépés az, hogy a liga kormányzótanácsa – miután a megfelelő bizottságokban rábólintanak – elvégezze a végső simításokat. Az NBA vezetői a jövő héten Las Vegasban tanácskoznak, az AP forrása szerint akkor és ott akár végső formába is önthetik a szerződéseket. A liga egyelőre nem kommentálta a hírügynökség értesülését.
Az új szerződések a 2025–2026-os idénytől lépnek hatályba, és mind hosszúságukkal, mind értékükkel új rekordot állítanak fel.
A készülő megállapodások szerint a mérkőzéseket továbbra is az ESPN és az ABC sugározza, két évtizednyi távollét után visszatér az NBC (a ligának először lesz egyszerre két nagy országos hálózat a médiapartnere), beszáll az Amazon Prime, és bár jelen állás szerint a TNT Sports kikerül a körből, az 1980-as évektől az „NBA-médiacsaládhoz” tartozó társaságnak maradt öt napja, hogy a mostani tárgyalásokon kialkudott feltételeket teljesítve valamiképp szereplő maradjon ezen a piacon.
Ami az utóbbi 25 év NBA-s médiaszerződéseit illeti, az 1998–1999-es idénnyel életbe lépő NBA, Turner-féle csomag még „csak” 2.6 milliárd dollárt kóstált négy évre – a játékosfizetések átlaga 2.5 millió dollár körül volt, szemben a mai 10 millióval –, utána hat évre 4.6 milliárdért, majd hét évre 7.4 milliárdért keltek el a jogok. A jelenleg érvényes, a következő idény végén lejáró, kilenc évre megkötött szerződés 24 milliárd dollárról szól.
Az egyre hosszabb időtartamot átfogó médiaszerződések a liga stabil működésének zálogául szolgálnak: forrásai a játékosfizetéseknek – másképp: segítenek megelőzni a bérháborúkat, amelyek rosszabb időkben bajnoki kényszerszüneteket váltottak ki –, és forrásai lehetnek a liga további tervezett terjeszkedésének (Las Vegast és Seattle-t, sőt Montrealt, Kansas Cityt, valamint Vancouvert is emlegetik jövőbeli franchise-lerakatként).