A Mumbai City az előző idényben az indiai bajnokság harmadik helyén végzett – azaz elődöntőig menetelt a rájátszásban. A 2014-ben alapított klubban most 65 százalékos tulajdonrészt szerzett a CFG, a futballcsoport nyolcadik együttese lett így az indiai csapat.
A Red Bullhoz hasonló franchise-hálózatot építő City Football Group zászlóshajója egyértelműen az angol bajnoki címvédő Manchester City, amelyet 2008-ban vásárolt meg Manszúr sejk. A CFG 2014-ben jött létre, Manszúr sejkék ekkor vásárolták be magukat a Man. City illetve a 2012-ben alapított New York City (USA) mellé a Melbourne City FC-be (Ausztrália) és a Jokohama F. Marinosba (Japán).
A csoport időközben a spanyol Gironával, az uruguayi Club Atlético Torquével, és a kínai Szicsuán Hszuniuval bővült. Utóbbi megvásárlásakor (kínai harmadosztályú csapatról lévén szó) nem csak a futballszakmai kérdések lehettek fontosak, belépésekor ugyanis a kínai China Media Capital 265 millió fontért cserébe 13.8 százalékos részesedést vásárolt a CFG-ben…
A Group bejelentése szerint a Mumbai belépésével már több mint 1500 futballistát foglalkoztatnak, további 2000 embernek adnak állást. Afrika kivételével pedig minden kontinensen jelen vannak.
A Manchester City időközben pedig már a világ második legértékesebb sportklubja – miután a Silver Lake technológiai cég is bevásárolta magát az egyesületbe, illetve a CFG-be és tőkeemelést hajtott végre. Az angol klub így már arab, kínai és amerikai forrásokra egyaránt építhet.