A BBC által megkérdezett patológus, dr. Basil Purdue elemezte az adatokat, s arra a következtetésre jutott, hogy Sala – és minden bizonnyal a pilóta, Dave Ibbotson, akinek a holtteste máig nem került elő– nagy valószínűséggel eszméletlen volt, amikor a gép a tengerbe zuhant. A futballista vérének szén-monoxid telítettsége 58 százalék volt, amit a szakorvos úgy jellemzett: „súlyos mérgezés, amely mély eszméletlenséget okozott.”
Dr. Purdue ugyanakkor azt is elmondta, nem a mérgezés okozta halálát, bár kétségtelenül szerepet játszott benne. „A labdarúgó halálának közvetlen kiváltó okát a becsapódáskor elszenvedett súlyos fej és mellkasi sérülések jelentették. A mérgezést a repülőgép utastérbe beszivárgó kipufogógázai okozhatták, s ez kábíthatta el Salát és minden bizonnyal a pilótát is” – fogalmazott Dr. Purdue.
Mindeközben folytatódik a baleset körülményeinek megismerését firtató bírósági meghallgatás, szerdán például az is kiderült, hogy a szerencsétlenül járt kisrepülő tulajdonosa, fél évvel korábban már egyszer eltiltotta a gépe vezetésétől a pilótát, Dave Ibbotsont.
Szintén a BBC számolt be róla, hogy Fay Keely a lezuhant Piper Malibu gép tulajdonosa a legkevésbé sem volt megbizonyosodva afelől, hogy Ibbotson képes elvezetni a repülőjét, ahogy abban sem volt biztos, hogy kellő alapossággal viseltetik-e a rábízott repülőgépre.
A Bournemouth-i bíróságon zajló meghallgatáson Keely elmondta, hogy fél évvel a baleset előtt kifejezetten kérte Ibbotson, hogy ne vezesse többet az ő gépét, miután tudomására jutott, hogy egy nap alatt két légügyi szabálysértést is elkövetett.
Keely egyébként azt is elmondta, hogy miután 2015 augusztusában birtokába jutott a repülőgép, annak kezelését és működtetését egy erre szakosodott személyre, David Hendersonra bízta – mint később kiderült, ő szervezte a végzetesnek bizonyuló utat Sala számára, és az ekkor elkövetett szabályszegésekért 18 hónapos börtönbüntetéssel sújtották.
Sala tragédiájáról szóló cikkeinket ide kattintva olvashatja!