Sok meglepő, olykor sokkoló, de mindenképpen emlékezetes eredmény született a Hungexpo területén megrendezett 55. egyéni asztalitenisz-világbajnokságon. A nagy sikert a számok is alátámasztják, melyet a Nemzetközi Asztalitenisz-szövetség (ITTF) és partnerei mértek: a televízió és az ITTF saját platformjain (itTV és ITTF.com), valamint a közösségi médiában is soha nem látott mennyiségű szurkolót értek el a Budapesten történtek.
A televízió ereje
A versenyt több mint 145 országban, összesen 1176 órában közvetítették, összesen 665.71 millió ember figyelte a küzdelmeket, míg az egy évvel ezelőtti halmstadi csapat-világbajnokságot „csak” 140 országban, 862 órában közvetítették. A legnagyobb televíziós társaságok közül a kínai CCTV és a CCTV5+ csatornái 81 órában, míg a japán TOKYO TV 21, az Eurosport 1 & 2 pedig 16 órában sugárzott élőben. Az utóbbi csatorna online felületén, az Eurosport playeren további 103 órán át lehetett élőben követni a világbajnokság legjobbjait. Az elemzésekből kiderül a svéd Mattias Falck és a címvédő, a kínai Ma Lung férfi egyes fináléja lett Kínában az idei év legnézettebb sporteseménye: az élő közvetítés összesen 41 millió szurkolót ért el, s voltak olyan időszakok, amikor egyszerre közel 25 millió néző tapadt a képernyőre.
A nemzetközi szövetség saját stream felülete, az itTV majdnem 150 országból rögzített követőt, átlagban 44800 nézővel. A szövetség honlapján, az ittf.com-on – 1.05 millió olvasóval – soha nem látott kattintásszámot regisztráltak a vb ideje alatt. A verseny nyolc napja során 5.59 millió alkalommal nyitották meg a weblapot.
Youtube – egy újabb sikersztori
Az egyik legismertebb videós platform teljesen új távlatokat nyitott meg a követők és a tartalomgyártók számára. A világbajnoksággal kapcsolatos videókat 8.6 millió alkalommal játszották le, míg 80.57 millió visszajelzés (komment, kedvelés, egyéb) érkezett a 34.7 millió megtekintett perc mellett. Az előző év számaihoz képest hihetetlen ugrást produkált az oldal, hiszen akkor 977 ezer alkalommal játszották le a videókat és 1.54 millió percet néztek az érdeklődők.
A Twitter az Instagram és a Facebook erősödése
Bár Magyarországon kevésbé elterjedt egyelőre a Twitter szolgáltatása, nemzetközi berkekben már bevált felületként szolgál. Az ITTF változtatott a korábbi felhasználási módjain és ez maximálisan kifizetődött. A Hungexpo területén rendezett vb alkalmával 20 milliónál is több interakció érkezett a bejegyzésekre. A 2018-as, svédországi világbajnokság alatt ez a szám 3.5 millió volt.
A fiatalok körében leginkább kedvelt felület, az Instagram sem maradt el a Twittertől. Csak a bejegyzésekre 23.5 millió kedvelés, megosztás vagy komment érkezett, ami közel két és félszer magasabb szám a 2018-ashoz képest. Ez a rendkívül érték szám majd' 14 millió embernek köszönhető.
Sokszor esett már szó összehasonlításokban a halmstadi világbajnokságról, de a Facebook-nál érdemes szót ejteni a 2017-es, düsseldorfi vb-ről is. Csak a Facebook esetében 27.56 millió interakciót rögzítettek az oldalon április 21 és 28 között. Mintegy 20 milliós elérés mellett, a videókat 5.7 millióan látták. Ezek számok a németországi esemény adataihoz képest jókora fejlődés, növekedést mutatnak (10.3 és 4.3 millió).
Az egyik legizgalmasabb mérkőzést a francia Simon Gauzy és a kínai Hszü Hszin vívta, a francia győzelmét – amely a vb egyik legnagyobb meglepetése volt – már 100 ezernél is többen látták.
A kínai csoda
Budapesten, mind az öt aranyérmet Kína szerezte meg, de a sportolók teljesítményét is felülmúlták a követőik. Kína, saját oldalakat fejlesztett, melyek fontos szerepet játszanak az ITTF kommunikációjában. A legnagyobb közösségi média felületen, a Weibón félmilliárd interakció érkezett a bejegyzésekre. A videókat pedig 100 milliónál is több alkalommal játszották le. A WeChat nevű alkalmazásban megosztott videókra 700 millió interakció érkezett, míg a cikkekre 119 millió.
„Az ITTF folyamatosan erősödik és növekszik a különböző közösségi és digitális média felületeken, mely remek visszajelzést jelent számunkra. Ezek a számok tükrözik, hogy az asztalitenisz Földünk egyik legjobban követett sportága és készen áll egy újabb szint meghódítására” – mondta Matt Pound, a nemzetközi szövetség marketing-igazgatója.