– Ugorjunk a történet elejére. Hogyan lett a békéscsabai kissrácból éppen gátfutó?
– Általános iskolában sok mindent kipróbáltam, fociztam, kosárlabdáztam, majd úsztam. Mindegyiket élveztem, de nem voltam kiugróan tehetséges, ezért aztán nem is kötött le hosszú ideig egyik sem. Ezzel párhuzamosan eljártunk diákolimpiai atlétikai versenyekre Békéscsabán és a megyében, ahol ügyesebb és sikeresebb voltam, és tizenkét éves koromban a testnevelő tanárom javaslatára próbálkoztam meg az atlétikával.
– Innentől kezdve sikersztori?
– Nem, az első próbálkozásaim nem nevezhetők sikeresnek, és talán ezért sem ragadtam ott az atlétikai pályán. Később, egy diákolimpián az egyik erős testfelépítésű barátom mellett ültem, amikor odajött hozzá a későbbi edzőm, Medovarszki János, és elhívta őt atletizálni. Igent mondott, én pedig megkérdeztem, hogy mehetnék-e vele. Na, így lett belőlem atléta.
Hogy miért választotta aztán Baji Balázs éppen a 110 méteres gátfutást? Melyek a szám – szó szerinti értelemben vett – buktatói? Miért sikeresebbek mégis a magyar atléták ebben a kegyetlen versenyszámban? És miért ment ki hősünk Amerikába, hogy aztán egy év múltán visszatérjen? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak a Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás című mellékletében megjelenő interjúból.
És olvashat még a Hosszabbításban arról, hogy…
– Miként csöppent a római olimpiára készülő öttusázók keretébe Németh Ferenc, hogy az olasz fővárosban aztán két aranyérmet is nyerjen?
– Kik a hétvégi Red Bull Air Race masterkategóriájának indulói? Összeállításunkban szerepel minden, amit a pilótákról, gépekről, motorokról, kapukról, pilonokról, vonalvezetésről és a sorozat versenyhelyszíneiről tudni érdemes!
– Miért valóságos természeti csoda Oksana Chusovitina, aki a tornasport first ladyjeként 41 évesen a hetedik olimpiára készül?
– Miért tartják zseninek még a riválisai és az irigyei is Sebastien Loeböt, aki kilencszeres rali-világbajnokként tett sikeres kirándulást a túraautó-világbajnokság világába, most pedig a maratoni terepraliba kóstol bele a Silk Way-ralin?