Életmentő bukósisak

SCHLEINIG ÁDÁMSCHLEINIG ÁDÁM
Vágólapra másolva!
2018.05.27. 16:10
A hollandok szinte egyáltalán nem viselik e védőfelszerelést a biciklizéshez, de a magyaroknál is csak addig tekernek sokan felelőtlenül, amíg még nem buktak egy hatalmasat.

 

Általában addig állítja mindenki, hogy a biciklizéshez a bukósisak kényelmetlen, csúnya, túl meleg, egy szóval felesleges, amíg egy jókorát nem esik. Akkor aztán utólag a legjobb esetben is csupán annyit mondhat: megúsztam. Ugyanakkor biztosan felismeri, hogy a dizájnnál fontosabb a biztonság. Az okos ember egyébként más kárából tanul (a mondás szerint a buta meg sajátjából sem…), tehát biztonságunk érdekében megelőzésképpen is beruházhatunk. Még úgy is, ha a kerékpárosoknak Magyarországon a bukósisak csak akkor kötelező felszerelés, ha lakott területen kívül több, mint negyven kilométer per órával tekernek.

Az egyetlen ellenérv talán a sisakviselés kötelezésével kapcsolatban, hogy az emberek kevesebbet használnák a kerékpárt, ha a rendelkezéssel azt sugallják, igencsak veszélyes sport.

Szóval vegyünk – itt pedig kapaszkodót nyújtunk, hogy milyet!

Az elsődleges szűrő szinte valamennyiünknél a küllem, vagyis, hogy tetsszen a színe, az alakja, második a forma, hogy illeszkedjen a fejünkre, kényelmes legyen, és csak ezek után következik a minőség kérdése, miközben a sorrend alighanem fordítva lenne ideális.

Manapság az utcai kerékpározásban is elengedhetetlen a védőfelszerelés
A dizájn nem feltétlenül feltétel a megfelelő sisak kiválasztásához

Csalóka hollandok

Ha Hollandia, akkor tulipán és bicikli! Esetünkben utóbbi az érdekes, és tény, hogy átlagemberként (értsd: nem hollandként) gyakorlatilag felfoghatatlan mennyiségű kerékpáros szeli a holland városokat. Gondolhatnánk, hogy a bicajt ennyire hétköznapian használó embereknek alapkellék a bukósisak…

„Hollandiában szinte senki sem hord sisakot, csak a versenyezők – jelentette ki Danick Snelder, a Ferencvárosban profiskodó holland kézilabdázó, aki maga is rengeteget jár biciklivel. – Nálunk ennek hatalmas kultúrája van, egyrészt mindenfelé bicikli utakon mehetünk, másrészt, mivel fő közlekedési eszköz, az autósok fokozottan figyelnek a bicajosokra.”


Az utolsó alapszabály, hogy sérülése esetén azonnal cserélni kell, mert csökken a védelmük, de ha egyszer sem éri ütés, használattól függően három-öt év elteltével érdemes újat venni, mert az időjárás, különösen a napsütés alaposan kikezdi az anyagot.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik