Nose turn és bunny hopp.
Két trükk, amelyek nagyon látványosak, de kis gyakorlással mi magunk is bemutathatjuk ezeket. Nézzük, hogyan.
A nose turn első eleme, hogy magabiztosan meg tudjuk emelni és a lehető legtovább meg tudjuk tartani a levegőben a hátsó kereket. Ehhez haladjuk síkon, viszonylag lassú tempóban, a hajtókarunk álljon vízszintesen. Fokozatosan húzzuk be az első féket, a súlypontunk óvatos előrehelyezése közben emelkedjünk ki a nyeregből, és engedjük, hogy a kerékpár vége elemelkedjen a földtől. Ahogy rutinosabbá válunk, próbáljuk növelni ezeket a rövid elemeléseket – lehetőleg anélkül, hogy belépnénk a KÁT-ba, vagyis a Kormányon Átesettek Társaságába.
Ha mégis úgy érezzük, hogy gond van, először eresszük el az első fékkart, és hagyjuk, hogy a lendülettel előre ki tudjon gördülni a kerék. Segít, ha eközben kicsit hátrébb helyezzük a testsúlyunkat is.
A fordulást úgy sajátíthatjuk el, hogy a kerék megemelésének pillanatában egyúttal oldalirányba visszük a testsúlyunkat. Ezt a legkönnyebben úgy érhetjük el, ha az első kerék fékezésének pillanatában már egy pici ívet adunk a mozdulatunknak, hasonlóan ahhoz, mintha épp kanyarodni kezdenénk. Minél jobban begyakoroltuk a trükk első elemét, annál nagyon szögben tudunk fordulni.
A trükk kritikus eleme az időzítés és a megfelelő sebesség. Akárcsak az előző trükk esetében, itt is próbáljuk az alapokat veszélytelen környezetben, kis (akár könnyen elmozdítható) akadályokkal begyakorolni. Közelítsük meg az akadályt olyan sebességgel, amivel érzésünk szerint a kerékpárunk rövid elemelkedésével egy röpke pillanat alatt el tudjuk azt hagyni szükség esetén. Álljon a hajtókar vízszintesen, enyhén dőljünk előre, álljunk ki a nyeregből, majd egy kis „rugózást” követően lendületből emeljük fel a gép elejét a súlypontunk enyhe hátrahelyezésével egyidőben. Amikor a bringa eleje a levegőben van és az akadályunk a gép alá került, a lefelé mutató lábfejünkkel „rúgjunk” hátra, aminek hatására elemelkedik a hátsó kerék is – ha megfelelően időzítettünk, pontosan az akadály felett halad át.
A hátsó kerék elemelkedésének pillanatában hagyjuk, sőt, kicsit segítsük is, hogy a kormány előre kitolódhasson. Igyekezzünk olyan egyensúlyi helyzetet teremteni, hogy mindkét kerék egyszerre érkezzen le.