Nemrég jelentette be a Charge, hogy hamarosan közvetlen forgalmazású, ingázásra alkalmas elektromos bringákkal lepi el az Egyesült Államok piacát. Ennek két okból is örülhetünk: nem kell megfizetnünk a kereskedelmi láncok által felszámított pluszköltséget, továbbá teszünk valami hasznosat is környezetünkért, hiszen az új e-bringák az autós ingázók dolgát könnyíthetik meg.
Ami nekünk, európaiaknak kevésbé jó hír, hogy az elektromos hajtású kétkerekűek egyelőre csak a tengerentúlon kaphatók. A Charge City és a Comfort átszámítva 473 000, a Charge XC pedig 726 000 forintba kerül.
Piaci szakértők szerint már ideje volt, hogy a cég előrukkoljon valamilyen figyelemre méltó termékkel, mert legutóbb 2018-ban hallottunk róla, amikor is nagyon ígéretesnek tűnő, acélból készült gravel és hegyikerékpárokat ígért az újdonságra éhező bringásoknak. Sajnos akkor egyik terméke sem került piacra. A cég nemrég szavát adta, hogy 2021-től kizárólag közvetlen forgalmazású, a jármű nélküli ingázást segítő e-bike-okat gyárt és juttat piacra.
Mindhárom modellt nagyon okosan szerelték fel, a sárvédő, a támasz, a csomagtartó és az integrált első és hátsó lámpa is rozsdamentes acélból készült. A kormány és a pedál is behajlítható, így a biciklik kis helyen is elférnek.
A Cannondale Treadwellhez hasonlóan a Charge modelljein is találunk guminyomás-kijelzőt, amelyet a szelep tetejére kell erősítenünk. Ha zölden világít, megfelelő a keréknyomás, ha pirosan, akkor nem. Még valami: kiszállítást követően kevesebb mint tíz perc alatt összeszerelhetjük a kerékpárt, ami azért jó, mert más gyártók termékeivel sokszor bizony bajlódnunk kell.
Charge Comfort
Négyszáztizennyolc wattórás akkumulátora 250 wattos Bafang-motort hajt meg, amelyet a bringa hátsó részén helyeztek el. Forgatónyomatéka 45 newtonméter. Feketében és fehérben kapható. Ha akarjuk, a testmagasságunkhoz alakíthatjuk a méretét, 150-től 180 centiméterig. A zökkenőmentes bringázást a hétsebességes Shimano Altus-váltó garantálja.
Charge City
Közelebbről megvizsgálva inkább tipikus hibridjárgánynak tűnik, és nem olyan magas, mint a Comfort. Motorja és akkumulátora ugyanaz, mint a Comforté, ám vele ellentétben kék és ezüst színben rendelhetjük meg. Két méretben gyártják: a kisebb 154-164, a nagyobb pedig 167-190 centiméteres testmagassághoz való. A gyártók a Cityre is hétsebességes Shimano Altus váltót tettek.
Charge XC
Jóval drágább, mint két „kistestvére”, formatervezése pedig a prémiumbringákét idézi. Az XC-t a Shimano nagy tiszteletnek örvendő, E5000-es mid-drive motorjával szerelték fel. Váltója nyolcsebességes, MT200-as tárcsafékje hidraulikus, gumiját pedig a Goodyear gyártja.
Fotók: shutterstock
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!