– A hazai drift rajongók ritkán látnak Ladát magyar versenypályákon kizárólag kilinccsel előre fűzni. Te köztudottan a látványra mész sokszor. Kicsit mesélnél arról hogyan történt az első szerelem az autósport iránt?
– Kiskoromtól áll a karomon a szőr, amikor meghallok egy komoly motor- vagy kipufogóhangot, de sajna 37 éves koromban sikerült életemben először csövezett autóba ülni és akkor is csak egy rövid időre. Elhatároztam, hogy én is belevágok egy Ladával. A rally érdekelt mindig, számomra a négykerekű versengésben az a csúcs.
– Az első magyarországi hegyi driften ott voltál Parádsasváron, akkor közönségdíjban részesültél. Ennyire szeretnek téged Ladás berkekben?
– Köszönöm, hogy ott lehettem, rendkívül nagy élmény volt! Kicsit aggódtunk akkor, mert a profi csúszkálók között ebben a tudományában kellett volna jeleskednünk a hegyen. Nem tudtuk mennyire lesz nagy a kontraszt a Ladák és egyben képességeink között. Hát volt, de a nézők végig buzdítottak bennünket, amit nagyon köszönünk nekik! Egyébként RTE-ben versenyzünk Czinege Lacival a J1-ben ami köztudottan az ország legerősebb Ladás mezőnye. Itt versenygumival nem tudunk keresztbe kasul autózni és ha eredményt akarunk akkor nem is célszerű (az első két futam után vezettük a Lada kupát és hiába, hogy Salgón kiestünk jelenleg is a másodikak vagyunk). Megragadunk minden alkalmat, hogy kárpótoljuk és egyben szórakoztassuk az autósport kedvelőket (és a szurkolóinkat) akik megtisztelik azzal a versenyzőket, hogy kilátogatnak a pályákra.
– Becskei Mikivel azaz Bendegúzzal, illetve Márta János, Janával sokat szoktatok rosszalkodni? Néhány titkos bevetés fellehető rólad a videó megosztókon... Hogyan alakul ki egy-egy ilyen autós móka?
– Van egy baráti társaságunk, akikkel éjszakánként ide-oda kinézünk pár kör erejéig autózni, - természetesen rádiózva a civil autósokat tiszteletben tartva. Ez leginkább arról szól, hogy aki kijön velünk azok közül a lehető legtöbb ismerősnek és barátnak lehetőséget adjunk arra, hogy beüljön valamelyik autóba (jobb oldalra). Janával és Bendegúzzal még nem volt alkalmunk közös éjszakai autózáshoz, de ami késik nem múlik, nagyon jó kezű pilóták szívesen látjuk őket bármikor magunk között.
– Várhatóan komoly nagyközönség előtt fogtok most hétvégén csapatni, készültök valami extrával. Vagy szerinted elég extra lesz Ladákat látni az olykor 4-6 száz lovas drift autók mellet?
– A mi kocsijaink szerényebbek másabb típusú versenyben vagyunk járatosak, de a hiányosságokat a szívünkkel fogjuk pótolni. Amit csinálunk csak is a nézőknek fog szólni
– Mit kell tudni az autódról?
– Lada 2107, 1900 cmm-es motorral kb. 160 LE rallyra épített autó MNASZ R2 gépkönyvvel
– Végül mit üzensz a nézőknek miért érdemes ellátogatni a hétvégi drift versenyre?
– Mert komoly pilóták brutál autókkal fognak küzdeni a kupáért, ami nagy látványt fog eredményezni és egyedülálló, hogy a természetben és nem zártpályán lesz látható ez a prominens mezőny.
Hegyi Drift verseny – július 20. szombat, Bélapátfalva, Bélkő-hegy