Négy magyar érdekeltségű autó is rajthoz áll a közel-keleti 24 órás versenyen. A nyolcvan csapat több mint kétszázötven pilótája között ott találjuk a fontos világbajnoki szezonra készülődő gyorsasági motorost, Talmácsi Gábort, a többszörös ralibajnok Szabó Gergőt és a hazai gyorsasági autóversenyzés meghatározó alakját, Zengő Zoltánt.
Talmácsi Gábor ezúttal négy keréken bizonyíthatja tehetségét, a motorversenyzô láthatóan élvezi a Silver Sting társaságát
Talmácsi Gábor ezúttal négy keréken bizonyíthatja tehetségét, a motorversenyzô láthatóan élvezi a Silver Sting társaságát
Száraz hőség, szálló homok a sivatag felett, burnuszos férfiak és csillogó versenyautók. Nem, nem, ez nem a Dakar-rali beszámolója, itt egy 24 órás autóversenyről van szó a Közel-Kelet tengerparti Svájcában, Dubaiban.
Az idén fennállása 36. évfordulóját ünneplő emírség Autodrome-jában tavaly már rendeztek 24 órás autóversenyt, a közel-keleti futam olyan legendás társak közé került, mint a daytonai vagy éppenséggel a Le Mans-i egynapos száguldás. A „holt időben” az emírség területén időző gazdagok gokartozhatnak, a pálya saját fejlesztésű(!), Formula Dubai elnevezésű versenyautójával, esetleg egy 315 lóerős Subaru Imprezával körözhetnek, az óvatos kezdőknek pedig maradnak az Audi A3-asok.
A kanyargós aszfaltcsík nem tipikusan gyorsasági jellegű, a hullámvasútszerűen emelkedő, lejtő út inkább egy aszfaltos ralipályára emlékeztet.
Így aztán nem véletlen, hogy a raliból átruccanó Szabó Gergő jól érzi magát rajta, főleg a dízelkategória egyik sztárjában, a 2000-es, turbódízel VW Golfban. Az osztrák színekben versenyző négy-kerekű nemrégiben Bahreinben megnyert egy 24 órás viadalt, Gergő és a „sógor” pilótatársak esélyeshez méltóan meg is szerezték a kategória pole pozícióját.
„Egyre jobban élvezem a dízel Golfot. A pálya változatos vonalvezetésű, a szintkülönbségek nagyok, több emelkedő kanyarnak a mélyben rejtőzik a kimenete. Bár még újoncnak számítok a megbízhatósági pályaversenyzésben, egy dolog közös benne és a raliban: egyikben sem az elején dől el a verseny” – mondta Szabó Gergő az időmérő után, mielőtt újra elkezdte volna a körözést – immár sötétben, ugyanis a szervezők külön tréninget írtak elő, hogy a mezőny fel tudjon készülni az alkonyattól pirkadatig tartó szakaszra is.
Szabó Gergő egy ismerősnek is meglapogathatta a hátát. Az Aspar Team Hondájával a 125 köbcentiméterben világbajnoki álmokat dédelgető gyorsasági motoros Talmácsi Gábor a Silver Sting nevű együléses gépben kanyargott a sivatagi időmérőn.
„Tizenöt kört tettem meg ezzel az ezüstszínű gyönyörűséggel. A lassú kanyarokban még kicsit tolja a hátulját, állítanunk kell rajta, hogy a futamon már a legjobb formájában legyen az autó” – mondta Talma a hivatalos tréning után.
A Porsche-motoros Silver Sting villámgyorsan közönségkedvenccé vált. Mivel Dubaiban a publikum nem kis részét milliárdosok alkotják, a magyarok boxába egyszer csak beballagott egy arab úriember…
„Szeretném megvásárolni ennek az autónak az utcai változatát” – hangzott az óhaj a burnusz alól. A derék dubai honpolgár nem tudhatta, hogy a kilenc évig fejlesztett autó egyedi darab.