Az A1GP versenyein nemzeti „válogatottak” szerepelnek, de az autók gyakorlatilag egyformák, csak a festésük más
Az A1GP versenyein nemzeti „válogatottak” szerepelnek, de az autók gyakorlatilag egyformák, csak a festésük más
Az új autókat a 2008–2009-es versenyidényben lehet majd először bevetni.
Tony Teixeira, az A1GP-t szervező és rendező cég elnöke a megállapodásról így nyilatkozott:
„Az A1GP-t a világ legjelentősebb autósport versenysorozatai közé emeli ez az együttműködést, amelyet egy olyan világlasszis szervezettel kötöttünk, mint a Ferrari.”
„A Ferrari igen komoly hozzáadott értéket jelent az A1GP-nek, véleményünk szerint jobb partnert nem is találhattunk volna, hogy előre lépjünk.”
„A következő néhány hétben találkozunk majd a kereskedelmi partnereinkkel, hogy megtárgyaljuk azokat a lehetőségeket, amelyek most nyíltak meg előttünk.”
„A Ferrari világméretű hálózattal rendelkezik, éss mi szorosan együtt kívánunk működni velük, hogy mindenki megtudja: ők is részei minden versenyünknek.”
Az A1GP autóit mostanáig a Lola cég építette, a 3,4 literes, V8-as motorokat a Zytec, a teljesen sima felületű gumiabroncsokat a Cooper szállította.
A 2005–2006-ban útjára indított sorozatot első alkalommal a francia csapat (Alexandre Premat, Nicolas Lapierre) nyerte, míg a 2006–2007-es szezon bajnoka a német együttes (Nico Hülkenberg, Christian Vietoris) lett.