Liszi Lászlónak a Mitsubishi új tankjával gyűlt meg a baja, de sikerült elhárítani a problémát
Liszi Lászlónak a Mitsubishi új tankjával gyűlt meg a baja, de sikerült elhárítani a problémát
Tengernyi pecsétet kellett begyűjteni, ez azonban csak az újoncoknak jelentett bármiféle meglepetést. A legtöbb versenyző már pontosan tudta mit kell tennie: mintha valami furcsa táncot koreografált volna valaki: hömpölyögtek az emberek a hatalmas csarnokban, amelyet átmenetileg a versenyzők székhelyévé alakítottak át. S az elsőre talán ijesztő kérdéstől (hogy hova szállítsanak, ha bajod esne, vagy kit értesítsenek ha baleset történik?) a szemük sem rebbent. Hiába no, a rutin.
Ami a magyarokat illeti, ők mindannyian sikeresen túlestek a „szükséges rossz”-nak nevezett ceremónián, s talán még örültek is egy kicsit, mert ez már azt jelenti, hogy közel a rajt, amelyet mindannyian nagyon várnak.
Minden idők egyik legnehezebb Dakarjának rajtja – ha hinni lehet az előrejelzéseknek.
Az utolsó órák talán Liszi Lászlóék számára alakultak a legizgalmasabban a mieink közül. A szervizcsapat megtankolta a Mitsubishit, amelyben az új tank szivárgott, így a versenyzők térdig álltak az üzemanyagban, mire a szervizbe értek. A csapat rohamtempóban elhárította a problémát, de még késő este is szereltek – őszintén szólva nem egészen így képzelték az újévi koccintást.
Szalay Balázs és Palik László a rutinos pilóták magabiztosságával vette az első akadályt, ők tudják, az energiát tartalékolni kell, mert bizony nehéz napok várnak rájuk a Dakaron. Csakúgy, mint Dési Jánosra, aki egyedül vág neki a távnak.
A 31. Dakar-rali hivatalosan január 3-án reggel kezdődik, előtte azonban még másodikán este megtartják az ünnepélyes rajtceremóniát, amelyre már napok óta ácsolják a lelátókat a nézők számára. Érdekesség, hogy a legjobb motorosok és autósok este kilenc és fél tíz között gurulnak fel a dobogóra – vagyis már késő este.
Ez pedig már önmagában garantálja az esemény különlegességét, s a fokozott érdeklődést.