Fotó: Action Images
Itt még minden renben volt Peterhansel autójával...
Fotó: Action Images
Itt még minden renben volt Peterhansel autójával...
A nap híre: a huszadik Dakarján rajtoló Stéphane Peterhansel biztosan nem védheti meg a címét, s nem nyerheti meg tizedszer is a viadalt – lévén annak feladására kényszerült. A Mr. Dakar becenevet méltán kiérdemlő francia Mitsubishijében kigyulladt a motor, s bár a tűz hamar kialudt, valami megsérülhetett az erőforrásban, mert nem sokkal később Peterhansel megállt és nem tudott tovább menni. Maszuoka Hirosi, Luc Alphand és Nasszer al-Attijah után ő volt a negyedik gyári pilóta (egyben esélyes) aki búcsúzni kényszerült.
A versenyben két spanyol pilóta dominál: az autósoknál a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz, a motorosoknál továbbra is Marc Coma vezet.
A magyarok szerencsére mind teljesítették a pokoli nehéz szakaszt, amelynek az eleje 140 kilométer „homokozó” volt, a vége viszont nedves, néhol vizes és csúszós föld. Szóval változatos és kihívásokkal teli. Pedig a rendezők már előző este úgy döntöttek, hogy lerövidítik, és az eredetileg tervezett 419 helyett „csak” 243 kilométer szelektív szakasz várt a mezőnyre. De nem volt benne köszönet.
Palik László és Darázsi Gábor a 25. helyen ért ugyan célba, de a pilóta nem volt elégedett, sőt. Úgy akadtak el a homokban, hogy semmi előjele nem volt, az autó egyszerűen lelassult, mert annyira mély volt a talaj és attól kezdve már nem volt visszaút, ásni kellett. Az autó hátulja pedig jócskán megrongálódott. S bár Palik a szenzációs 12. helyen áll, azt mondja, ha ez így folytatódik, nem tudja, ki fogja végül teljesíteni a távot…
Szalay Balázs és Bunkoczi László is kénytelen volt elővenni a lapátokat. A tizedik Dakarján versenyző pilóta jól kezdett: folyamatosan előzgette az ellenfeleket, ám éppen a mély homokos részen keresztben állt előtte egy BMW, és amikor ki akarta kerülni, elakadt… Ásni kellett, de ez még a kisebb baj volt, a nagyobb, hogy szinte felforrt az üzemanyag az autóban, ami miatt átlagosan 20-30 kilométerenként meg kellett állni – legalább négyszer a szakasz során.
Szinte ugyanez volt a koreográfiája a Liszi László, Fenesi József párosnak, amely viszont a kuplung túlmelegedése miatt szenvedett. Az egészet az okozhatta, hogy az elején, a homokos részen vontattak valakit – akkor mehetett tönkre az ominózus alkatrész.
Az egyetlen motorosunk, Dési János egyre fáradtabb, de jól bírja a kiképzést – a dűnék ma megviselték, de még mindig a legjobb negyvenen belül van (35.) az összetettben, amivel igazán elégedett.
A kamionosokat nem rajtoltatták el a pénteki szakaszon. Szombaton szünnap következik.
DAKAR 2009
7. SZAKASZ Mendoza–Velparaiso, 419 km |
Autósok: 1. Sainz, Perin (spanyol, francia, Volkswagen) 2:35:27 ó, 2. Miller, Pitchford (amerikai, dél-afrikai, Volkswagen) 3:41 p. h., 3. Gordon, Grider (amerikaiak, Hummer) 4:13 p. h., …25. Palik László, Darázsi Gábor (magyarok, Nissan) 1:02:34 ó. h., …59. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyarok, Opel) 2:59:35 ó. h., …60. Liszi László, Fenesi József (magyar, Mitsubishi Pajero) 3:07:08 ó. h. |
Motorosok: 1. López (chilei, KTM) 2:36:09 ó, 2. Coma (spanyol, KTM) 3:57 p. h., 3. Despres (francia, KTM) 5:21 p. h., …53. Dési János (magyar, KTM) 1:06:10 ó. h., …59. Saghmeister Gábor (szerbiai, KTM) 1:12:41 ó. h. |
Quadosok: Patronelli (argentin, Can-Am) 3:41:37, 2. Henderson (uruguayi, Suzuki) 14:01 p. h., 3. Sonik (lengyel, Yamaha) 20:22 p. h. |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA
Autósok: 1. Sainz, Perin 23:42:40 ó, 2. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen) 0:09 p. h., 3. Miller, Pitchford 13:53 p. h., …12. Palik, Darázsi 6:10:48 ó. h., …50. Szalay, Bunkoczi 30:00:18 ó. h., 53. Liszi, Fenesi 31:55:32 ó. h. |
Motorosok: 1. Coma 26:23:47 ó. h., 2. Street (amerikai, KTM) 51:22 p. h., 3. Fretigne (francia, Yamaha) 52:31 p. h., …35. Dési 6:40:34 ó. h., …113. Saghmeister 18:51:03 ó. h. |
Quadosok: 1. Machacek (cseh, Yamaha) 36:22:01, 2. Patronelli 2:27:32 ó. h., 3. Sonik 2:38:27 ó. h. |
- Szombaton pihenőnap lesz a viadalon.