Magyar BMW-csapat indul a nürburgringi 24 órás versenyen

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2009.04.29. 21:39
Címkék
A világ egyik legnagyobb hagyományokra visszatekintő hosszú távú megbízhatósági versenyén áll rajthoz a Palik László, Vida János, Walter Csaba, Wéber Gábor összeállítású kvartett a május 23–24-ei hétvégén, méghozzá egy gyári építésű BMW 120D-vel. A csapat szerdán mutatkozott be a Hungaroringen, ahol elhangzott, elsősorban az a cél, hogy az egynapnyi száguldás után meglássák a fiúk a kockás zászlót. Ha ez sikerül, valószínűleg az eredményre sem lehet panasz, mivel mind a négy pilóta büszkélkedhet magyar bajnoki címmel.

A BMW Team Hungary with EfficientDynamics elnevezésű csapatot a hazai márkaképviselet támogatja, a szervizhátteret pedig a német Schubert Motorsport biztosítja, amely már régi partnere a gyárnak.

„Az autó gyári építésű, kétszázhatvan lóerős és négyszázötven-ötszáz newtonméteres a nyomatéka – áradozott Palik László. – Persze az aerodinamikai elemek is segítenek abban, hogy a kanyarsebessége, kanyarstabilitása ennyire jó: elképesztő féktávokat lehet venni vele. A futóműve a túraautó-világbajnokságon induló BMW-k futóműve, úgyhogy olyan stabil, mintha oda lenne ragasztva az aszfalthoz. A nagy előnye, hogy a dízelmotor okán a fogyasztása sokkal kisebb, vagyis kevesebb boxkiállásra lesz szükség…”

Igaz ez még úgy is, hogy az idei évtől kezdve 60 literesre csökkentették az üzemanyagtank maximális méretét a hosszú távú versenyeken. Így a csapat számításai szerint körülbelül 11-12 körönként kell majd tankolni – ami talán kevésnek tűnik annak, aki nem tudja, hogy a Nürburgring 25 kilométer hosszú, több mint 180 kanyarból áll, és egy körön belül körülbelül százszor vált sebességet a pilóta. Azt tehát leszögezhetjük, hogy unatkozni egészen biztosan nem fognak a fiúk.

„A pálya elképesztő precizitást igényel, hiszen több mint nyolcvan évvel ezelőtt építették, az aszfalt minősége változó, és alig vannak bukóterek, tehát a legkisebb hiba is megbosszulja magát. A pálya szerintem akkora kihívást jelent, hogy egy életen át lehet rajta tanulni – vélekedett Palik. – Körülbelül tíz-tizenegy körönként váltjuk majd egymást, ami kétórás periódusokat jelent, ennyi idő után szerintem szükség is lesz a pihenésre.”

A csapat az évek folyamán alakult ki, Palik és Walter már korábban is vett részt együtt négyórás versenyeken, de Vida és Wéber is jól ismeri a csapattagokat. Ez azért fontos, hogy a viadalon félszavakból is értsék egymást. Amit még mindenképpen tudni kell, a fiúk nagyon ambiciózusak, igaz, a végeredményre nemigen akaródzott nekik tippelni. Nem is csoda, a versenyen több mint 200 autó áll rajthoz, nehéz lenne akár csak körvonalazni is az erőviszonyokat.

„Alapvető cél egy ilyen hosszú távú versenynél, hogy célba érjünk, mindannyian ezért dolgozunk majd – folytatta Palik. – Az eredményről azonban nem szeretnék beszélni, hiszen több mint kétszázan vágunk neki a távnak, és 24 óra leforgása alatt nagyon sok minden történhet. Megyünk nappal és éjszaka, lehet eső és napsütés – szóval a körülmények kiszámíthatatlanok. Egy biztos: a maratoni taktikának kell érvényesülnie, vagyis a pillanatnyi sebességnél fontosabb a jó átlag – ehhez tűzön-vízen át ragaszkodni kell ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik