A csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón Szalay elmondta, hogy a csapat négy versenyautóval indul a magyar bajnokságban, és külön örül Benik jövetelének.
„Nagy kihívás egy háromszoros magyar ralibajnokkal versenyezni, de úgy gondolom, hogy ez az egész csapat fejlődésének egy további lépcsőfoka" – fogalmazott a tapasztalt terepralis.
Szalay elmesélte, élete egyik legnagyobb élménye volt, hogy február végén a Baja Russián, Oroszországban szöges gumival, hóban és jégen versenyezhetett.
„Teljesen extrém körülmények között próbáltuk ki az Opel Antarát. Óriási vezetéstechnikai tapasztalatot lehet szerezni az ilyen csúszós terepen való versenyzéssel, hiszen minden egyes pillanatban koncentrálni kell arra, hogy ne hibázzon az ember, mert egy pici tévedés is végzetes lehet."
A jövő csütörtöktől vasárnapig zajló olaszországi viadalon Szalay és Benik navigátort cserél, vagyis Lukács József ül a Dakar-rali kipróbált harcosa mellé, míg Bunkoczi László a ralibajnokot kíséri a száguldáson.
„Egyelőre fogalmam sincs, miről szól ez a szakág, ez majd csak az Italian Baján fog kikristályosodni" – mondta Benik. – Az viszont biztos, hogy a versenyen nem lesznek olyan elvárásaim, mint a raliban. Ezen a futamon csak ismerkedünk a terepralival, egyelőre a túlélés a cél, aztán kiderül, mit hoz a jövő."
Két ismert tévés is csatlakozott Szalayékhoz: a március végén esedékes első hazai ob-n Várkonyi Andrea, a TV2 bemondója irányítja az egyik versenyautót és kollégája, Azurák Csaba olvassa az itinert.
„Biztos sokat fogunk nevetni..." – jövendölte Várkonyi.