A brazil versenypálya 2006 óta tartozik a WTCC állomásai közé, és 2007 óta minden évben ez a helyszín nyitja meg a szezont. A 3695 méter hosszú aszfaltcsík vonalvezetése nem tartozik a legnehezebbek közé. A pályán hét jobb- és négy balkanyar található. A körrekord Yvan Muller nevéhez fűződik, aki 1:24.196-os idejét a 2009-es időmérő edzésen teljesítette. Az eddigi versenyeken a SEAT versenyzőinek feküdt legjobban ez a helyszín, hiszen az elmúlt két évben csak a spanyol gyár autói tudtak versenyt nyerni a brazil futamokon. |
A SEAT év elején bejelentette, hogy a továbbiakban nem kíván gyári csapattal rajthoz állni a WTCC-ben, de autóikat privát alakulatoknak adják ki. Az idei évre a Sunred és a Zengő Dension Team kapta meg a tavalyi világbajnok technikát, amellyel vélhetően továbbra is az élmezőnyben lehet majd harcolni.
A két gyári csapat közül a BMW két, a Chevrolet három versenyzővel vághat neki a világbajnokságnak. A rajtrácson 2010-ben 21 nevezett versenyző foglalhat helyet, a mezőnyben ott találjuk a sorozat eddigi összes világbajnokát.
A háromszoros világbajnok brit Andy Prialux 2005-ben, 2006-ban és 2007-ben sem talált legyőzőre, kétéves kihagyás után idén újra a csúcsra érhet a BMW-vel. A 2008-as világbajnok francia Yvan Muller idén a Chevrolet csapat volánja mögött bizonyíthat. A 2009-es év világbajnoka, az olasz Gabriele Tarquini a Sunred csapathoz igazolt, és immáron egy privát csapat tagjaként, de továbbra is SEAT-támogatással próbálhatja megvédeni címét.
Március 5. (péntek) első szabadedzés (9.00–09.30) bemelegítő edzés (10.15–10.30)
|
Érdekesség, hogy a WTCC-ben legtöbb, szám szerint tizenöt futamgyőzelmet arató brazil Augusto Farfus eddig nem tudott világbajnoki címet szerezni. Talán majd most?
A szabályok tekintetében a pontrendszerben történt változás az előző évekhez képest. A WTCC-ben is alkalmazzák majd a Formula–1-ben és a raliban is bevezetésre került új pontozási rendszert. Így a versenyeken az első tíz célba érkező kap pontot, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es leosztásban.
A pontozástól függetlenül a második futamon továbbra is csak az első nyolc versenyző cserél helyet a rajtrácson. Az időmérő edzés menete nem változik. A két részre bontott időmérés első etapjából (Q1) a leggyorsabb tíz versenyző jut az edzés második szakaszába (Q2), ahol a továbbjutott versenyzők újra összemérhetik erejüket és kialakul a végső rajtrács. A versenyzők két futamban dönthetik el, hogy az adott pályán ki a leggyorsabb. A sorozat tizenkét állomásán így huszonnégy futamban dőlhet el, hogy ki lesz a 2010-es évben a túraautó világbajnokság győztese.