Michelisz Norbert első versenyén dobogóra állna

Vágólapra másolva!
2010.03.04. 15:34
null
A világbajnoki technikával versenyezhet Michelisz (Fotó: www.zengo.hu)
Címkék
A hétvégén a brazíliai Curitibában útjára indul a 2010-es túraautó-világbajnokság (WTCC), amelyen első ízben magyar pilóta is odaállhat a rajtvonalhoz. A Zengő-Dension Team versenyzője, Michelisz Norbert a tavalyi év világbajnok technikájával – SEAT Leon TDI – szállhat versenybe, céljai is ennek megfelelően nagyobbak, mint az egy újonctól elvárható lenne.

„Sokat dolgoztam azért, hogy az álmom teljesüljön" – nyilatkozta Michelisz Norbert.

A Zengő Motorsport régóta komoly tárgyalásokat folytatott a SEAT Sporttal, amelyről már tavaly novemberben tudni lehetett, hogy kiszáll a túraautó-világbajnokságból. Onnantól kezdve folyamatos volt a munka a Zengő Motorsport részéről, hogy lehetőség szerint világbajnok technikát biztosítson Michelisz számára.

A magyar pilóta rengeteg kört ment a szimulátoron, a hétvégén már élesben versenyezhet
A magyar pilóta rengeteg kört ment a szimulátoron, a hétvégén már élesben versenyezhet

„Pillanatnyilag még nem izgulok a bemutatkozásom, az első vb-versenyem előtt. Szerintem még fel sem fogtam, hogy hová is készülünk. Jelenleg ugyanazt érzem, mint eddig bármelyik szezon kezdete előtt. Úgyhogy nem hiszem, hogy túlizgulom a dolgot. Legalábbis nagyon reménykedem benne, mert az semmiképp nem tenne jót a teljesítményemnek."

Michelisz számára ismeretlen lesz a brazíliai pálya, de emiatt nem aggódik. Sőt, nagyon szerencsés helyzetben érzi magát, mert az első versenypályát nem tartja túl bonyolultnak.

„A curitibai pálya nem tartozik a legtechnikásabb és a legnehezebben tanulhatóbbak közé. Ideális helyszín lesz számomra az első futamra. Lesz még egy soron kívüli tesztlehetőségem, ami plusz fél óra gyakorlási lehetőséget biztosít nekem, meg természetesen mindenki másnak. Tavaly és tavalyelőtt már hozzászoktam, hogy a lehető leghamarabb megtanuljam az új pályákat, és most sem lesz ezzel semmi baj, nem indulok olyan nagy hátrányból a riválisaimhoz képest.

„Folyamatosan nyüstölöm a szimulátort, már rengeteg kört mentem vele. Bár remélem, a gyakorlatban ez nem üt vissza. Szimulátoron ugyanis nem szabad túl sokat gyakorolni, és több száz kört menni. Nagyjából tudom, hogy melyik kanyar után mi jön, melyik kanyart körülbelül milyen sebességgel tudom majd bevenni, de a következő hetemet pihenéssel fogom tölteni, hogy mentálisan a lehető legfelkészültebb legyek."

 A HÉTVÉGE MENETRENDJE

Március 5. (péntek)
teszt (15.00–15.30)
Március 6. (szombat)

első szabadedzés (9.00–09.30)
második szabadedzés (12.30–13.00)     
időmérő edzés (16.00–16.35)
Március 7. (vasárnap)

bemelegítő edzés (10.15–10.30)
1. futam (14.20 – 14 kör)
2. futam (15.35 – 14 kör)


Az Eurosport a szombati időmérő edzést és a vasárnapi két futamot élőben közvetíti.

„Az elmúlt két évben a SEAT diesel nagyon erős volt ezen a pályán és Mexikóban is. Mindenképpen azt várom, hogy az első tízben benne legyek. De a titkon remélt álmom dobogós helyezés lenne valamelyik futamon."

A hétvége során két félórás szabadedzés áll a pilóták rendelkezésére a pálya megismerésére, valamint a beállításokra. A két szabadedzés után tartják az időmérő edzést, ami két részre van osztva. Az első részből a tíz leggyorsabb versenyző jut tovább az időmérő második etapjába, ahol ők újfent összecsapnak a vasárnapi futam rajtsorrendjéért.

Vasárnap délelőtt, a futamok előtt negyedórás bemelegítő edzéssel kezdődik a nap. Kora délután az első futamot, egy órával később a második futamot rendezik. Pontot az első tíz helyezett szerez.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik