A helyszín Colorado, a táv 19.99 kilométer, amely több mint 156 kanyarból áll, s ami még ennél is lényegesebb a rajt 2862 méteres magasságban van, a cél pedig 4300 méteren. A felhők fölött, ahol olyan ritka a levegő, hogy a motorok nem kapnak elég oxigént, a versenyzőkről már nem is beszélve...
Mégis évről évre világhírességek állnak oda a rajtvonalhoz – s az idén megmérkőzik velük egy magyar autóversenyző, Antal Krisztián is.
Róla azt kell tudni, hogy több mint húsz évet töltött el az autósportban: gokartosként kezdte, mint annyian és az eredményei révén sorra vette az akadályokat, lépdelt felfelé a formulaautós kategóriákban, s hitte Formula–1-es pilóta lesz belőle. Utóbb azonban rá kellett jönnie, hogy a tehetség itt kevés, ide pénz kell, méghozzá legalább egy szénakazalnyi, s mivel ez nem állt rendelkezésre, letett a nagy álmáról.
Az autóversenyzéstől azonban nem szakadt el, tavaly második lett az egyik hegyi Európa-bajnoki futamon, most pedig úgy döntött, nekivág a világ egyik legnehezebb hegyi versenyének.
„Mindig is a nagy célok motiváltak, s úgy gondolom, a Pikes Peak a maga négyezer-háromszáz méteres magasságával tényleg kiemelkedő cél... Ez olyan verseny, amelynek teljesítésével az ember nyomot hagyhat maga után a világban, s ez számomra nagyon fontos. Mint ahogyan az is, hogy olyan nagynevű pilóták nyomdokaiba léphetek, mint a legendás Walter Röhrl, Ari Vatanen, az Andretti-család, az egyetlen női ralivb-futamgyőztes Michel Mouton, vagy a mai szupersztárok közül Marcus Grönholm..." – mondta Antal Krisztián.
A coloradói pályán 1916 óta rendeznek különböző autó-, motor-, vagy kamionversenyeket, maga a Pikes Peak pedig egy hatalmas, 150 indulós viadal, amelyen a világ legjobbjai álltak rajthoz. Érdekesség, hogy a pályacsúcs 1916-ban 20:55.40 perc volt (Rea Lentz érte el), míg a jelenlegi abszolút rekordot a japán Tajima „Monster" Nobuhiro tartja 10:01.408 perccel, amit 2007 júliusában teljesített.
„Tavaly tartottam egy kis környezettanulmányt a Pikes Peak helyszínén, s bevallom, egészen addig csak hallottam arról, hogy létezik a magaslati betegség. Az egyik barátommal sétára indultunk a verseny céljának közelében, s öt perc után még csak nehezen vettük a levegőt, tíz perc után pedig végképp úgy döntöttünk, hogy itt az ideje visszafordulni, mert ennek bizony a fele sem tréfa. Ő szédelgett, mint az őszi légy, és én sem voltam topformában. Szóval minden lesz, csak könnyű nem ez a viadal..." – jósolta Antal Krisztián, aki egy saját építésű, Toyota Celica GTS alapra készült versenygéppel vág neki a távnak, amelynek a kinézetén kívül szinte semmi köze sincs az utcai változathoz, lévén nem szívó, hanem turbómotoros, és hát erősebb is, konkrétan 450 (!) lóerős.
„Saját fejlesztésű esztétikus, elsőkerékhajtású sportautóról beszélünk, amelynek a futóművét és a hasmagasságát menet közben is lehet állítani. Erre azért lehet szükség, mert az aszfalt és a murva váltakozva jelenik meg ezen a pályán. S hogy milyen céllal vágunk neki a versenynek? Ha magamból és az autóból kihozom a maximumot, én már elégedett leszek, de persze nyilván szeretnék a leggyorsabb lenni a kétkerékhajtásúak között..." – vallotta be Antal, aki néhány hét múlva útra kel Amerikába.
A Pikes Peak edzéseit június 23-án kezdik el, a versenyre pedig június 27-én kerül sor – persze, a felhők fölött.