A hétvége itt is, mint mindenhol a pénteki nulladik edzéssel kezdődött. Ez egy teszt, ahol mindenki belekóstolhat, megízlelheti az adott helyszínt, és adatokat gyűjthet a folytatáshoz. Norbi itt nem jeleskedett, de nem is ez volt a lényeg. Az edzésen elért 17. hely az eddigi legrosszabb, amit produkált a hímesházi versenyző. Volt min javítani, de ilyenkor még nem lehet messzemenő következtetést levonni, hiszen hátra van még két edzés az időmérőig.
A szombati két szabadedzésen végül sikerült javítani, de még mindig nem volt meg az élmenők tempója. Délutánra összeállt a technika és jöhetett az időmérő edzés.
A helyszín végre kicsit kedvezett Norbinak, mert itt nincs szükség szélárnyékra, hogy jó időt tudjon futni. A kvalifikáció első felében volt miért izgulni. A magyar fiú az edzés leintése után még a 11. helyen állt. Ekkor teljesítette utolsó mért körét. Ha hibázik, akkor nincs meg a Q2. De nem hibázott, és a leggyorsabb utolsó szektort megfutva a 7. helyen jutott be a második körbe.
A második felvonásban nem volt sok idejük a versenyzőknek. Ezt előre nem tudhatták, hiszen a 10 perces edzés felénél már eldőlt a holnapi verseny sorrendje. Az eső lába folyamatosan ott lógott és meg is érkezett az edzés végére. Ahogy szokott, szép csendben mindenki futott egy gyors kört és – a két BMW-t kivéve – mindenki „beült" a boxba, hogy majd a végén javítson. Senki nem tudott javítani. Egy kör döntött, mindenki első köre.
Sorrendben Tarquini, Gene, Menu, Muller, Huff, Michelisz, Barth, Monteiro, Priaulx és Farfus zárták az első tízet. Tarquini motorcserje miatt büntetést kapott, amely miatt Michelisz Norbert az ötödik helyről várhatja a zöld jelzést. Ez a magyar versenyző eddigi legjobb produkciója az időmérő edzéseken. Holnap folytatódhat ez a jó sorozat.
A túraautó-világbajnokság betétfutamai között rendezik meg a SEAT Leon EuroCup versenyeit is. Ebben a sorozatban a Zengő Dension Team négy autóval áll rajthoz. Az előző helyszínen, Monzában kiválóan indult a bajnokság a magyar csapat számára. Wéber Gábor révén egy pole pozíciót és egy győzelmet jegyezhettek az első forduló után. Erre a hétvégére is nagy reményekkel indult a csapat, és eddig úgy néz ki, hogy szinte minden a vártak szerint alakul. Az időmérő edzésen a Zengő Dension Team két „légiósa", Da Costa, Larini sorrendben kibérelte a második sort az első versenyre. Wéber Gábor az előző versenyről magával hozott egy 10 rajthelyes büntetést, amely miatt csak a 15. helyről várhatta az első futam rajtját. Birizdó Imre még tanulja a pályát és az autót is.
A rajt jól sikerült Formula-1-es szakkommentátorunk számára, és két kör alatt az első tízbe verekedte be magát. A verseny itt is, mint a WTCC futamain 13 körből áll, tehát nem volt sok idő „vacakolni", menni kellett előre. Wéber ennek tudatában elkezdte a felzárkózást, és óriási tempót diktálva, mint kés a vajon szelte át a mezőnyt, és egészen a harmadik helyre hozta be a még az utolsó körökben sem lankadó lendülete. A csapat többi versenyzőjének nem sikerült a pontszerzés. A Zsille Motorsport versenyzője, Hatvani Bálint a 6. helyen ért célba.
A második verseny vasárnap délelőtt 10:15-kor kezdődik, és az Eurosport2 élőben közvetíti. |