Az első futam repülőrajttal indult, és az első sorból startoló Tarquini magabiztosan őrizte meg vezető helyét Robert Huff előtt. A középmezőnyből induló Michelisz a harmadik kanyarban kisodródott a kavicságyba, és egészen a 16. helyre csúszott vissza.
A kör végére nem változott a sorrend az első nyolc helyen, míg Michelisz a 14. helyig kapaszkodott vissza. A magyar versenyzőnek nem volt könnyű dolga a darálóban, annak ellenére sem, hogy a délelőtti bemelegítő edzésen megfutotta a hétvége leggyorsabb körét. A pontszerző helyeken Barth és Farfus hosszú körökön gyűrte egymást, amit a svájci unt meg előbb, és belement a BMW hátuljába.
Farfus autója ezek után körről körre lassult és kiállni kényszerült. A magyar fiú a tízedik körben a 11. helyen autózott Coronel és Poulsen között. A 10. helyről rajtoló Priaulx az ötödik helyre jött előre, tovább gyarapítva ezzel világbajnoki pontjainak számát.
A versenyt Tarquini nyerte alig egy másodperccel Yvan Muller előtt. A dobogó legalsó fokára Robert Huff állhatott fel. Az olasz első győzelmét aratta a valenciai aszfaltcsíkon és az ötödiket a szezonban.
A második versenyen megfordult az első futamon célba érkező első nyolc versenyző sorrendje, így az első sorból, a Chevy-t kormányzó Alain Menu és a Rookie Challenge éllovasa, Fredy Barth rajtolhatott. A vb-címre esélyes versenyzők közül Priaulx a 4., Muller a 7., Tarquini a 8. helyről kezdhette meg a 13 körös futamot. A Zengő Dension Team versenyzője, Michelisz Norbert a 11. pozícióból várhatta a második futam rajtját.
Az állórajt után Barth, Monteiro, Menu és Priaulx volt a sorrend az első kanyar után, de a tapasztalt portugál még az első körben megelőzte az újoncot. Mögöttük Priaulx kiforgatta Menu-t, aki a mezőny végére esett vissza.
Michelisznek most sem sikerült az első kör, és a 14. helyre csúszott vissza. A privát BMW-k nagyon jól mentek a valenciai pályán, és senkinek nem adták olcsón a pozíciókat. A táv felénél Monteiro, Barth, Muller Tarquini, Gené és Priaulx volt az első hat sorrendje.
Barth nagyon okosan tartotta maga mögött a 2008-as világbajnokot, de a hetedik körben elfogyott az autója, és kiesett a versenyből. Monteiro, Muller és Tarquini álltak az élen, de a hátralévő hat kör tartogatott még izgalmakat. A portugál 2.3 másodperces előnyt autózott ki a kilencedik körre.
Az utolsó pontszerző helyen Poulsen haladt Micheliszt megelőzve, akinek ekkor már csaknem 3 másodperc volt a hátránya. A tízedik körben Priaulx megelőzte Genét, aki így feljött a negyedik pozícióba Tarquini mögé. Az utolsó két körben Tarquini és Priaulx igazi világbajnoki csatát vívott, de a brit nem tudta megelőzni az olaszt.
A versenyt magabiztos versenyzéssel a korábbi Formula–1-es versenyző, Tiago Monteiro nyerte. Második a pontverseny éllovasa, Yvan Muller lett, a harmadik helyen az első futam győztese, Tarquini ért a célba. Michelisz Norbertnek nem sikerült a pontszerzés, és a 12. helyen fejezte be a futamot, de így is visszavette a vezetést az újoncok versenyében, a Rookie Challengen.
A világbajnoki cím sorsa a hátralévő négy futamon három versenyző között dől el. Muller, Priaulx és Tarquini 29 egységen belül vannak, bár Muller 25 pontos előnye bizakodásra adhat okot a Chevrolet csapatnál.
A következő versenyre hat hét múlva, Japánban kerül sor.