Hangyaboly. Ez jutott az ember eszébe, amikor a sok futkosó embert nézte a szervizparkban. Alig voltunk fél órával a Mecsek-rali éjszakai szakaszainak rajtja előtt, mindenki fel-alá rohangált, a versenyzők és szerelők megpróbáltak információt cserélni, vagy éppen titokzatosan elvonultak. Arra ment ki a játék, hogy ki milyen gumit tegyen fel. S ez utóbb kulcsfontosságúnak bizonyult.
„Sötétben nem látom, hova lehet leesni, ettől pedig bátor leszek, mint egy póniló” |
Herczig Norbert |
„Fék nélkül, hegyről lefelé... – az nem túl vicces.” |
Talmácsi Gábor |
Történt ugyanis, hogy a Mecsek-rali hagyományos prológját még szárazon megúszta a mezőny (egyébként Botka Dávid volt a leggyorsabb Turán Frigyes előtt), utána azonban leszakadt az ég, jó másfél órán keresztül esett az eső a szervizparkban.
Igenám, de az Pécsett volt, a szakaszok meg jóval arrébb – vajon ott mi a helyzet?
Ment a matek, csörögtek a telefonok, mindenki mondta a tutit. Utóbb pedig kiderült, hogy alighanem Turán Frigyes és Zsiros Gábor választott a legjobban – legalábbis az eredmények azt mutatják.
„Nagyon élveztük a szakaszokat, ha lehetett volna, még mentem volna – mosolygott Turán, aki végül a többiek választását figyelmen kívül hagyva hozta meg döntését: intermédia gumival mentek ki az éjszakai szakaszokra, míg az ellenfelek vágott slickkel. – Az első szakaszra tökéletes volt a gumiválasztásunk, ami egyébként biztonsági megoldás volt, de szerencsére bejött..." – mondta Turán Frici, aki azért nem dőlhet hátra nyugodtan a versenyzőülésében, mert mindössze 2.5 másodperc az előnye Herczig Norberttel szemben, aki szintén eléggé siet.
Nem mindennapi baleset borzolta a kedélyeket, mielőtt még egyáltalán bárki elrajtolt volna a Mecsek-ralin. A Széchenyi téri rajtceremónia előtt az Ollé Sándor, Budai Annamária páros Suzuki Swiftje a Dzsámi előtti lépcsősor szélén parkolt, a nézők pedig folyamatosan fotózták és közben többen nekitámaszkodtak. A kézifék be volt húzva és működött, az autó mégis elindult és átgurult két kislány lábán. Mindketten könnyebb – egyikük erősebb horzsolásos, másikuk kisebb zúzódásos – sérülést szenvedtek. Ollé sajnálja az esetet (nyilván nem ilyen kezdést remélt), vigasz lehet számára, hogy ők a szabályok szerint jártak el. |
„Az első gyorsaságin kissé darabos voltam, mert csúszkáltunk a vágott slicken, el is vettem néhányszor a gázt ott, ahol nem kellett volna, a második szakasz viszont már nagyon jól sikerült, tetszett. Nagyon sok néző volt a pályák szélén, ez már tényleg a régi ralis hangulatot idézte" – a mondta Herczig, akit Hadik András követ a harmadik helyen. A Subaru-pilóta szerint lehetett volna még gyorsabban is menni ezeken a szakaszokon, de nem akart kockáztatni, mert hosszú még a verseny. „Jó volt sötétben menni, jó, hogy egy kicsit újak voltak a körülmények, mert így megint egy kicsit ralizni kellett, úgy mint a sportág fénykorában" – mondta Hadik, aki ezek szerint pokolian jól alkalmazkodik az új helyzetekhez.
A nap egyik nagy vesztese minden kétséget kizáróan Bútor Róbert volt, akinek a második szakaszon lett hengerfejes a Mitsubishije, s miután az első versenyről is viszonylag korán búcsúzott (szemből közelebbi ismeretséget kötött egy fával), s most sem járt szerencsével, mondhatjuk, peches szezont kezdett.
Az idénynyitót megnyerő Kazár Miklós a hatodik helyről várja a második napot, miután az első szakaszon defektet kapott. Nem cserélték ki a kereket a gyorsaságin (ez utóbb jó döntésnek bizonyult), de nyilván emiatt tetemes hátrányba kerültek, így ha a többiek nem hibáznak, Kazár legfeljebb a harmadik helyben reménykedhet saját megítélése szerint. No meg abban, hogy sikerül megnyernie az utolsó szakaszt szombaton – mert az új szabályok szerint azért plusz öt pont jár.
A Mecsek-rali szombaton 6 gyorsasági szakasszal ér véget.
Abszolút sorrend 2 gyorsasági szakasz után: 1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Ford Fiesta S2000) 17:16.5, 2. Herczig, Bacigal (Škoda Rallye Team Hungária, Škoda Fabia S2000) 2.5 másodperc hátrány, 3. Hadik, Kertész (Hadik Autósport, Subaru Impreza) 18.3 mp h. |