Az estébe nyúlt, sőt, már-már az éjszakába. Ami azt jelenti, hogy felkerültek a lámpasorok, hogy sötétben is próbára tették magukat az országos bajnokság idénynyitó viadalának indulói. Ám sem a sötét, sem a hideg nem riasztotta vissza a nézőket, akik a hosszú téli szünet után úgy várták az Eger-ralit, mint a gyerek a karácsonyi ajándékot – jelzésértékű, hogy az egerbaktai szakaszra vezető úton négy és fél kilométeres kocsisor kígyózott, vagyis már a pálya széléhez odaférni sem volt egyszerű. De megérte!
Főleg hogy a WRC-k visszatérése nem jelentett egyben elsöprő fölényt is: a szombati négy szakasz közül kettőt Kazár Miklós (Citroën Xsara WRC), kettőt viszont Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000) nyert meg, vagyis igazolódott, hogy verhetők a WRC-k. Megjegyzendő, a részsikert arató versenyzők mindketten abszolút bajnokok, tehát nem meglepő a gyorsaságuk.
„Egész nap fülig ért a szánk, pedig még csak tanuljuk az autót, egyáltalán nem ismerjük a határait. Az első gyorsaságin ott állt háromezer ember a rajtban, nyilván nem tudtam elindulni. Annyi erő van a kocsiban, amennyit akarok, nagyon észnél kell lenni, hogy mikor nyomom a gázt. De annyira jóindulatú, annyira tetszik, pontosan a stílusomnak megfelelő, hatalmas élmény vezetni” – mondta a bajnoki címvédő Kazár, aki olyan autót vezet, amellyel Sébastien Loeb is sikert sikerre halmozott.
„Számítottunk rá, hogy ezen a futamon, hangsúlyozom, ezen a futamon nem bírunk majd a WRC-kkel, bár nem számítottunk ekkora különbségre. A nem űrrakéták közötti versenyben viszont vezetünk – mondta Herczig, aki megnyerte az első rövid, és az esti hosszú szakaszt. – Amikor sötétben lejöttünk a pályáról, azt mondtam, ha lehetne, még mennék, mert annyira élveztük az autózást. A rali sava-borsát hozta ez a nap, ahogy szoktuk mondani, skodálatos volt...”
A két magyar közé beékelődik Jaroslav Melichárek (viszont tőle mindössze 6 tizedmásodperccel marad el Herczig!), a hazai értékelésben pedig Krózser Menyhért áll a harmadik helyen, aki most először autózik WRC-vel.
EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
Abszolút sorrend 4 gyorsasági szakasz után: 1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Maximmun Racing Team, Citroën Xsara WRC) 38:41.6, 2. J. Melicharek, E. Melicharek (szlovák, Citroën C4 WRC) 21.5 másodperc hátrány, 3. Herczig, Bacigal (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 22.1 mp h., 4. Krózser, Fodor (MHH Sport, Subaru Impreza WRC)) 46.6 mp h.