„Ez belülről nézve is gyors volt – mosolygott Szalay a nap végén. – A pályák ritmusa feküdt a stílusunknak, s ez délután mutatkozott meg igazán, hiszen mindkét szelektíven két percet javultunk a délelőtthöz képest. Eddig az egész nagyon jó és összeszedett volt, igaz, a harmadik szakaszon egy kicsit magunkra ijesztettünk, mert rámentünk egy tuskóra, ami kikapta a kezemből a kormányt. Azt hittem, defektet is kaptunk, de szerencsére megúsztuk. Nagyon örülök neki, hogy vezetünk, úgy éreztem, ez majdnem tökéletes nap volt…”
Az Opel Mokkával autózó kettős az éllovas pozíciója ellenére nem dőlhet hátra nyugodtan a versenyzőülésében, ugyanis Malysz előtt mindössze 15, Komornicki előtt pedig 39 másodperccel vezet az összetettben, vagyis elképesztően szoros a küzdelem.
Igaz, Malysz panaszkodott egy kicsit, mert a nézők az egyik szakaszon rossz irányba terelték, úgyhogy veszített jó néhány másodpercet, mert a szűk úton csak nagyon nehezen tudott visszafordulni a helyes irányba.
A magyar versenyzők közül Fodor Imre száguld a negyedik helyen, őt Fekete Antal követi. Előbbi hosszú idő után tért vissza a bajnoki sorozatba, utóbbi újoncként mutatkozott be az idén. Erre mondják: nem is rossz!
„Karcmentes az autónk, a legutóbbi versenytől eltérően megvan az összes sebességi fokozat a váltónkban, nagyokat ugrattunk, mit kívánhatnánk még?” – mosolygott Fekete. Őszintén? Alighanem semmit.
A nap egyik nagy vesztese Lónyai Pál volt, aki remek pozícióban vitézkedett az első szakasz után, egészen addig, amíg a tankolásnál valami olyan üzemanyagot tettek az autójába, amelyet nem tolerált a BMW. Végül szerencsére nem lett nagy baj (egy szakaszt kellett kihagyniuk), de ők mostantól nyilván tesztelésre használják a versenyt. Persze, közben élvezik is, hiszen négyet-ötöt előztek szakaszonként szombat délután. A pénteki éllovas Miroslav Zapletal sokkal rosszabbul járt náluk, hiszen rögtön az első szakaszon beugratott az árokba. Nem maradt egyedül, csakhamar beugratott mellé Molnár István. Szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk.
A verseny vasárnap négy szakasszal ér véget.
CÉLTRANS'97 RÁBAKÖZ-KUPA, AZ OB 2. FUTAMA, HIMOD
Abszolút sorrend 4 szelektív szakasz után: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 1:50:38, 2. Malysz, Marton (lengyel, Toyota Hilux) 15 másodperc hátrány, 3. Komornicki, Kolodziej (lengyel, Mitsubishi Strakar) 39 mp h.