A leghosszabb szakasz. És a legdrámaibb is – legalábbis a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára biztosan. Pedig a Selyemút-rali ötödik szakaszán a 420. kilométerig semmi gond sem volt – az Opel Dakar Team párosa úgy ment át a dűnéken, mint kés a vajon, akkor azonban... Akkor kiszakadt a jobb hátsó kerék, és ez az incidens véget vetett az álmoknak. Pedig Szalayék akkor már abban a tudatban közlekedhettek, hogy az összetett negyedik helyen állnak, hiszen a szakasz felénél a korábbi síugró Adam Malysz tetőre tette a versenygépét.
Ám a magyarok szép álmainak véget vetett a technika ördöge.
„Ciripelést hallottunk az autó hátuljából. Először azt hittük, defektet kaptunk, de amikor kiszálltunk, láttam, hogy eltört a gömbfej, és gyakorlatilag kitört a jobb hátsó kerekünk – mondta Szalay. – Pedig akkor már magamban szőttem a terveket, hogy miként szerezzük meg az elkövetkező két napban a harmadik dobogós helyet... Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy nagyobb a baj, mint gondoltuk, s elúsztak az álmok."
Bunkoczi is csak ingatta a fejét. Nem értette, hogy történhetett mindez, amikor pedig egészen addig minden tökéletesen működött. Miközben sokan eltévedtek, ők megtalálták a helyes irányt, és még csak oda sem ütötték az autó hátulját...
„Minden tökéletes volt. Remek ritmusban autóztunk, minden klappolt. Aztán megtörtént a baj. Nincs miért keseregnünk, hiszen amíg mentünk, addig nagyon jól álltunk, s bár köddé vált egy álom, majd álmodunk másikat" – tette hozzá Bunkoczi.
A páros összerakta annyira a Mokkát a szakaszon, hogy ki tudott menni vele az aszfaltútra, és elgurult a táborig, de ahhoz nem volt elég stabil a versenygép, hogy a hátralévő, több mint 60 kilométernyi dűnén átverekedje vele magát.
„Ilyen az autóverseny. Két éve itt, a Selyemút-ralin estünk ki legutóbb műszaki hiba miatt, akkor tönkrement a motorunk. Most a fiúk megpróbálják rendbe hozni az autót, ha sikerül, akkor jó néhány óra büntetéssel ugyan, de megpróbáljuk folytatni..." – nyilatkozta Szalay.
Sebestyén Sándor és Bognár József is kalandos szakaszon van túl: a rajttól kezdve négyen vonatoztak (ami azt jelenti, hogy porban mentek), ám a magyar páros kapott egy defektet, úgyhogy félreállt kereket cserélni. Attól kezdve nagyobb gond nélkül rótta a kilométereket, ám húsz kilométerrel a cél előtt elkavarodtak. Ott, ahol mindenki más – ide értve az összetett éllovas Jean-Louis Schlessert – is eltévedt. „Az itiner teljesen rossz volt, a műholdas navigáció irányzékát használva találtunk vissza az útra" – mondta Sebestyén, aki meglehetősen ideges volt az időveszteség miatt, mert így a negyedik helyre esett vissza a kategóriában, az összetettben viszont előrejött a 22. pozícióba.
A kamionos mezőnyben vitézkedő Kovács Miklós, Ács László, Czeglédi Péter trió hullafáradtan, de a tizedik helyen (a szakaszon és az összetettben is) érkezett meg a táborba. „Az első százötven kilométeren olyan porban mentünk, hogy azt nem kívánom senkinek. Majd kiugrott a szemem, annyira próbáltam nézni. Péter rutinjának köszönhetően mi az eltévedést is megúsztuk, úgyhogy jó, de kimerítő napunk volt" – mondta Kovács.
A Selyemút-rali megmaradt mezőnyére a leghosszabb szakasz után pénteken a legnehezebb vár.
SELYEMÚT-RALI
5. szakasz, Eliszta–Asztrahán (össztáv: 559.25 km, ebből szelektív szakasz: 499 km). Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 5:38:44, ... Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka), ...27. Sebestyén Sándor, Bognár József (magyar, Toyota Landcruiser) 3:52:44 ó h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovljev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 5:39:44, ...10. Kovács Miklós, Ács László, Czeglédi Péter (magyar, Scania) 1:52:56 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov 25:45:02, ...22. Sebestyén, Bognár 14:37:50 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Anton Mirnij (orosz, Kamaz) 26:37:23, ...10. Kovács, Ács, Czeglédi 7:39:39 ó h.