Más kérdés, hogy első szárnypróbálgatásnak nem a legkönnyebb viadalt választották, hiszen a több mint 120 kilométeres szakaszok nem éppen arra valók, hogy az ember ráérezzen a sportág ízére, hanem nagyon is belekerül a sűrűjébe. De a motorosok mind „bevállalósak"...
Segíthet viszont, hogy csapattársának, Lónyai Pálnak egyre több a nemzetközi rutinja – az utóbbi években a hazai és a külföldi pályákon is rója a versenykilométereket – az idén ráadásul egy rettenetesen gyors (és egyre stabilabb) BMW-vel, amely a hétvégi versenyre új „ruhát" kapott, vagyis átfestették fekete-ezüst-zöldre.
„Tetszik az autó, de nemcsak külsőleg, hiszen végre sikerült úgy beállítani a futóművet, ahogy szerettem volna, olyan jó stabillá vált. Most tetszik a legjobban, azóta, hogy versenyzek vele – mondta Lónyai, aki azt is hozzátette, hogy bár kétségtelenül állandó navigátorával, Garamvölgyivel a leggyorsabb, Nyeste Róberttel is remekül megértik egymást az autóban. – A hazai pálya csak annyiból jelent majd előnyt, hogy nem kell szokni a körülményeket, s hogy a pályák szélén magyarul szólnak hozzánk. Helyismeretem viszont nincs, ezen a környéken még nem versenyeztem, de amit eddig láttam belőle, az nagyon tetszik..."
S hogy miként látja az esélyeket?
Versenyzett már ezekkel a pilótákkal a külföldi futamokon, tudja, hogy mire képesek, de úgy gondolja, a gyári Minik (a Dakar-győztes Nani Roma és a szintén rettentesen gyors Krzysztof Holowczyc) kivételével a többiek megközelíthetők, sőt, jó esetben megelőzhetők.
„Nyilván a gyári versenyzők esélyesek a végső sikerre, de egyetlen percig sem adjuk fel a reményt, hogy megpróbáljunk közel kerülni hozzájuk, vagy ha alkalom adódik, megelőzni őket" – mondta Lónyai.