Vérbeli, kemény terepralis pályák voltak. Hepehupásak, technikásak, helyenként egy-egy vizesárok gondoskodott arról, hogy a versenyzőknek még feljebb szökjön az adrenalinszintjük az országos bajnokság gyulai futamán.
A harmincfokos hőség (ami az autóban ötven) részben a sivatagi tapasztalattal bíró pilótáknak kedvezett. A versenyben öt szelektív szakasz után a cseh Miroslav Zapletal vezet, aki a szokásos angyali nyugalmával közli mindenre, hogy oké. Gyors és hepehupás a pálya? Oké. Meleg van az autóban? Oké. Vezet a versenyben? Az is oké.
Mögötte Fekete Antal és Szalay Balázs vív csatát a második helyért – egyelőre előbbi áll jobban.
„Az első körben megnéztük a pályákat, a másodikban pedig sokat gyorsultunk. Voltak trükkös szakaszok, de szerencsére nagyobb kaland nélkül megúsztuk” – mondta Fekete, aki az első rajthelyet választotta pénteken (az idén először kapja meg a választás jogát a top öt pilóta), s nem bánta meg.
Szalay Balázs annál inkább. Ő először találkozott a választás lehetőségével, s úgy gondolta, a harmadik pozíció a legjobb, de kiderült, a második még jobb lett volna, akkor ugyanis nem érte volna utol az első két szakaszon Fazekas Károlyt.
„Karcsi nem vett észre minket, úgyhogy vesztettünk egy-két percet mögötte, ráadásként pedig az utolsó szakaszon elromlott az átbeszélőnk, úgyhogy Laci kénytelen volt kézzel-lábbal mutogatni” – mondta Szalay.
„Üvöltöttem és mutogattam, de nem tudtam, Balázs mit kódol ebből – tette hozzá Bunkoczi. – Nehezítő körülmény ilyenkor, hogy csak az egyik kezét tudja használni az ember, hiszen a másikban ott az itiner, közben pedig még számolnia is kell. A gödörnek és az ároknak is megvan a kódjele, úgyhogy ezzel nem volt gond, de azért így is eléggé kalandos volt.”
A nap egyik nagy vesztese a bajnoki címvédő Fodor Imre volt, aki eleve 22 perces büntetéssel (szerelés miatt késett az előző napi parc ferméből) kezdte a versenyt, s így hiába nyerte meg az első két szakaszt az új Forddal, ez sovány vigaszt jelentett, főleg hogy az utolsó szelektíven a porban becsúszott az árokba, így számára véget ért a verseny.
A verseny vasárnap három szelektív szakasszal ér véget.
GYULAI VÁRFÜRDŐ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 5 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer H3) 1:57:24, 2. Fekete, Tóth Gy. (Cargo Racing, Toyota Hilux) 2:56 perc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 4:09 p h.