Ami ezután következett, az papírforma volt, legalábbis azok számára, akik ismerik a kétszeres Dakar-győztes Nasszer al-Attijaht. Az első tíz pilóta a szabályoknak megfelelően rajthelyet választhatott (a motorosok biztonsági okokból csak afféle bemutató-kört teljesítettek az aszfalton, nem mérték az idejüket), s hogy ki választotta az elsőt? Természetesen Al-Attijah. Ő azt vallja, a bajnoknak kell elöl menni – még akkor is, ha ez egy kicsikét megnehezíti a navigátora, Matthieu Baumel dolgát.
S hogy mi nehezítette meg Szalay Balázs és új navigátora, Fabian Lurquin dolgát?
Egy technikai gond.
„A rajt pillanatában hatalmas csattanást hallottunk, és csak pörgött a motor, de az autó nem akart megindulni. Fix négykerékhajtásban azután óvatosan mégiscsak teljesíteni tudtuk vele a távot, de attól kezdve már csak arra figyeltem, hogy végigmenjünk, és beérjünk a szervizparkba, hogy a fiúk minél hamarabb kezelésbe vehessék a Mokkát" – mondta Szalay, aki az Abu-Dhabi Desert Challenge-en új navigátorral, a belga Fabian Lurquinnel indul, mivel Bunkoczi László gerincsérülése után még a rehabilitációját tölti.
„A szervizparkban kiderült, hogy szerencsére csak a kardántengely törött el, és hátul is kicsúszott, aminek köszönhetően nem verte szét a körülötte lévő alkatrészeket. Sajnálom, hogy így történt, mert kiharcolhattunk volna egy jó rajthelyet, ugyanakkor jobb, hogy ez a probléma most jött ki, nem pedig a sivatagban, ahol már számít az időeredmény" – mondta Szalay, aki így a 44. helyen zárta a szuperspeciálist, tehát alighanem előzgetős napja lesz vasárnap, amikorra a rendezők egy 404 kilométeres szakaszt jelöltek ki a mezőny számára, ebből 262 kilométer a mért szakasz.
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE
Szuperspeciál: 1. Lucio Alvarez, Gabriel Moiset (argentin, spanyol, Mini All4) 1:52.0, 2. al-Kasszimi, Marques (arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 1:52.4, 3. al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:52.9, ...44. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka)