Az egyiptomi világkupa-viadal szervezői gondoskodtak róla hogy senki se unatkozzon a versenyzők közül – már a nyitányon meglehetősen nehéz feladat elé állították a versenyzőket. Ők azonban nem bánták, hiszen ezért jöttek ide – a kihívásokért
Az első napi, 228 kilométeres szelektív szakaszt a szaúd-arábiai Jazid al-Radzsi nyerte meg, pontosan két perccel megelőzve a kétszeres Dakar-győztes Nasszer al-Attijaht.
„Jó kis szakasz volt, az egyetlen gondot az okozta, hogy a harmincadik kilométernél eltört a navigátorom ülése, úgyhogy attól kezdve mozgott” – mondta Al-Radzsi, aki kétségtelenül a jövő egyik nagy reménysége.
„Az elejétől kezdve lazán mentünk, az volt a tervünk, hogy utolérjük Vasziljevet a pályán, és ez sikerült is. Nem vagyok boldogtalan, hogy nem én rajtolok az élről holnap és nem nekem kell kijelölni a nyomot” – mondta Al-Attijah.
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős is elégedett volt a nap végén, bár előkerültek a lapátok és a homokfutók az Opel Mokkából, a páros nem panaszkodott. A folytatást pedig a 12. helyről várhatja.
„Harcos nap volt, az első negyven kilométeren megelőztünk vagy hat autót, kihasználtuk, hogy az alapvetően gyors, de néhol trükkös, dűnékkel teletűzdelt pálya feküdt a Mokkának. Azután, körülbelül a 228 kilométeres szakasz felénél az egyik kazah versenyző elakadt egy átjáróban, szinte rádőlt, teljesen elzárva az utat, úgyhogy vissza kellett fordulnunk a dűne közepéről. Tétováztam, hogy merre menjünk, ennek megfelelően azonnal elástuk magunkat, úgyhogy Ali felidézhette, miként kell kiszabadítani az autót a homok fogságából” – mondta Szalay Balázs, aki egyúttal azt is megmutatta régi-új navigátorának, hogy mi hol van a Mokkában, ha elő kell venni a lapátokat és a homokfutókat. Erre ugyanis eddig nem volt lehetőség, hiszen az autó nem volt otthon, Abu-Dzabiból hajózott át Egyiptomba.
„Persze, jobb lett volna otthon ismerkedni azzal, hogy mit honnan kell elővenni és hova kell visszatenni, de most, hogy már tudom, nem szeretném többet kipróbálni. Navigációs szempontból egyébként nem volt különösebben nehéz ez a nap. Figyelni kellett, mert jó néhány párhuzamos nyom futott egymás mellett, de az itiner pontos volt, úgyhogy nem jelentett gondot. Érdekes, hogy egyetlen más afrikai országban sincsenek ilyen dűnék. Hogy csak mész felfelé rajtuk hosszasan, hogy már úgy érzed, eléred a napot, aztán beesel egy akkora lyukba, hogy azt se tudod, hol vagy. Kétszer is megtörtént ma, hogy erősebben fogtam az itinert, mert Balázs az ásás után is nyomta a gázt, ahogyan csak tudta” – tette hozzá Laklóth Aladár, majd még elárulta, ez a szakasz csak afféle beetetés lehetett a rendezők részéről, hogy vannak ilyen viszonylag könnyű napok is, és arra számít, hogy a hátralévő napokon nehezedik majd a dolguk.
Nos, az esti versenyzői eligazításon ezt a rendezők is megerősítették.
FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
1. szakasz, Marsza Matrúh–Baharija (össztáv: 548 km, ebből szelektív szakasz: 228.76 km)
Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúdi, német, Toyota Hilux) 1:45:17, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 2:00 perc hátrány, 3. Malysz, Panseri (lengyel, francia, Toyota Hilux) 6:01 p h., ...12. Szalay, Laklóth (magyar, Opel Mokka) 37:49 p h.