A német autógyár keddi budapesti sajtótájékoztatóján Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője mutatta be a tehetséggondozó akadémiát, amelybe tavaly év végén, s az idei év elején a 48 jelentkezőből hármat – Keszthelyi Vivien mellett egy dél-afrikai és egy dán versenyzőt – választottak ki.
A német autógyár keddi budapesti sajtótájékoztatóján Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője mutatta be a tehetséggondozó akadémiát, amelybe tavaly év végén, s az idei év elején a 48 jelentkezőből hármat – Keszthelyi Vivien mellett egy dél-afrikai és egy dán versenyzőt – választottak ki.
„A program célja az, hogy két-három év alatt minden szempontból felkészítsük a fiatalokat arra, hogy beléphessenek a professzionális autósport világába” – jelentette ki Demel, aki hozzátette, a kiválasztottak utcai sportautókkal és versenygépekkel is tesztelnek az Audi Sport neuburgi központjában, illetve más európai versenypályákon.
A vezetéstechnikai gyakorlás és oktatás mellett műszaki, fizikális és mentális tréningeken is részt vesznek a pilóták, akiknek teljesítményét minden egyes akadémiai év végén értékelik, ennek nyomán döntenek arról, hogy milyen irányba folytassák az együttmûködést.
Demel azt mondta, ideális esetben a másodévesek az Audi TT Kupában versenyezhetnek az akadémia mellett, majd a következő évben a GT3-as nemzetközi sorozatokban egy Audi R8 LMS volánja mögött szerepelhetnek tovább. A legfeljebb hároméves program végén a legjobbak tesztlehetőséget kapnak egy a DTM-ben, vagy a Le Mans-i 24 órás versenyen induló Audival.
„A programunk célja nem a gyorsan elérhető, pillanatnyi siker, hanem a folyamatos, konstans fejlődés, amelynek végén a pilóták a DTM-ben, vagy a Le Mans-i viadalon versenyezhetnek” – tette hozzá Demel.
„Vivien eltökélt, tehetséges és nagy akarattal dolgozik, kiválasztásakor az is fontos szempont volt számunkra, hogy már rendelkezik versenyzői tapasztalattal” – mondta Klaus Demel, aki úgy fogalmazott, mivel a magyar pilóta nagyon fiatal, az Audi nagy lehetőségeket lát benne.
Bakó Csaba, az Oxxo Motorsport és Keszthelyi Vivien versenymérnöke arról számolt be, hogy a versenyző idén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alá tartozó Közép-Európai Zóna túraautó-bajnokságban áll rajthoz az Audi által biztosított TT Kupás versenyautóval.
„Vivien az életkora miatt csak a magyar értékelésben szerepel, s bár a legmagasabb kategóriában, 600 lóerős Lamborghinik, Porschék és Ferrarik ellen küzd majd, a csapat szándékosan választotta a számára ezt a géposztályt” – mondta Bakó, aki hozzátette, a sorozatban minden hétvégén három futamot rendeznek, ezek közül kettő rövidebb távú, egy pedig úgynevezett endurance, azaz hosszabb távú viadal.
„Azt gondoljuk, hogy az első 8-10 helyre Vivien oda tud érni, s egy-egy dobogós helyezés sem kizárt, az Audi pedig minden versenyre szerelőket és stábot küld hozzánk” – tette hozzá a versenymérnök, aki azt is elmondta, hogy az első viadalokra április utolsó hétvégéjén, épp a Hungaroringen kerül majd sor.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, hogy a szövetség gyorsasági szakága évek óta dolgozik olyan utánpótlás-sorozatok kialakításán, amelyekben a versenyzők már nagyon fiatalon gyakorlatot szerezhetnek.
„Ezek közé tartozik a Suzuki Swift Cup Europe, amelyben Vivien az elmúlt két évben versenyzett, s azt gondolom, hogy a ma bejelentett együttműködésnek fontos előzménye volt az, hogy ő ebben a sorozatban férfiak között, versenyről versenyre egyre tapasztaltabbá válhatott” – mondta Oláh Gyárfás.
A sajtótájékoztató végén a 77-es rajtszámú Audi TT Cup versenyautóról Keszthelyi Vivien és Klaus Demel közösen rántotta le a leplet.