Lélegzetelállító. Valódi. Klasszikus. Verseny – ilyen volt az Osztrák Nagydíj.
„Marc az utolsó körben mindig megpróbál csinálni valamit. A két balos kanyarban nagyon sokat veszítettem, így ott könnyen meg tudott volna előzni. Nem tudtam, hogy nem volt igazán közel, ezért zártam az ívet, így megint utolért. Az utolsó előtti féktávon nagyon-nagyon későn fékeztem, ezért ott nem tudott előzni. Az utolsó kanyarban viszont nem vártam támadást, mert ott egyszerűen nincs hely. De hallottam a motorjának a hangját, azt is, hogy előbb gyorsított ki, így tudtam, hogy meg fogja próbálni. Ezért nyitva hagytam az kaput, mert máskülönben összeütköztünk volna. A kigyorsításom jobban sikerült, így tudtam nyerni” – foglalta össze Dovi a futam végén történteket.
A futam során Márquez és Dovizoso többször voltak centikre egymástól, sőt egyszer össze is értek, ami az olaszban akkor nem tudatosult, de Márquez a sajtótájékoztatón lebuktatta magát. Márquez: „Egyszer a kettes kanyarban hozzáértem a hátsó kerekéhez…” Dovizioso: „Igen? Én meg nem értettem, hogy mi történt a gumimmal.” |
„Ösztönösen mutattam be neki”
„Nehéz hétvégén vagyunk túl, de ennél jobban nem is dolgozhattunk volna. Mindenki biztosra vette, hogy győzni fogunk, de mi ezt nagyon másképp éltük meg, hiszen a szabályok megváltoztak tavaly óta, és a betiltott szárnyak itt nagyon nagy előnyt jelentettek az előző évben. A futam elején Marc is és én is spóroltunk a gumival, ez kellett ahhoz, hogy a futam második felében gyorsak legyünk.
Az utolsó kör nagyon stresszes volt. Furcsa érzés volt, de az utolsó kanyar után inkább ideges voltam, mint boldog, mert úgy próbált megelőzni, ahogy. Ösztönösen mutattam be neki, mert ez nem egy korrekt próbálkozás. De mindenki jól ismeri Marcot, és most a lehető legjobban kezeltem. Hogy mit jelentett mindez pontosan? Elküldtem arra a bizonyos éghajlatra, és közben azt mondtam: átvertelek.”
És hogy mi volt erre Márquez válasza? „Tervet kell változtatnom a jövőben.”
A leggyönyörűbb az egészben, hogy igazi feszültség nem keletkezett az eset miatt, mindketten nevetve, egymással élcelődve idézték fel a történteket.
„Muszáj volt megpróbálnom, hogy nyugodtan tudjak aludni”
„Ma mindenre gondoltam az utolsó körben, csak a bajnokságra nem – kezdte Márquez. – Az »all in« mellett döntöttem, mert tudtam, hogy nagyon fontos a győzelem, de persze a második hely is. Tavaly nagyon szenvedtünk ezen a pályán, nem úgy az idén. De Dovi – főleg az utolsó körben – egy egészen-egészen kicsivel gyorsabb volt. Csak a két balos kanyarnak köszönhetően tudtam vele menni, a pálya minden más részén veszítettem. Meg kellett próbálnom az utolsó kanyarban, különben nem tudtam volna nyugodtan elaludni este. Nagyon jól olvasta le, hogy mi fog történni, és a legtökéletesebben reagált. Hihetetlen verseny volt szerintem. Amikor háromszázas tempónál csak két ujjnyi hely volt az idomok között, hát akkor rendesen felszaladt bennem is az adrenalin.”
A ducatis és a hondás 2.5 másodpercet vert a harmadik helyezett Dani Pedrosára.
„Nehéz hétvége volt. Egyszer sem találtam meg az összhangot a motorral, aztán mennem kellett a Q1-ben is. De ma jól taktikáztunk. Az elején nem voltam különösebben gyors, de egyszer sem hibáztam. Amikor felértem a harmadik helyre már boldog voltam, de akkor ők ketten (Márquez és Dovizioso – a szerk) elkezdték zavarni egymást, így egyre közelebb kerültem. De folyamatosan kipörgött a hátsó kerekem, és amikor ők újra ritmust fogtak, akkor már nem tudtam velük menni” – nyilatkozott Pedrosa.
Dovizioso feljött a második helyre, hátránya 16 pont az éllovassal szemben. Maverick Vinalesé 24 pont, Valentino Rossié 33, Pedrosa pedig feljött 35 pontnyira.
A nap legnagyobb vesztesei ismét a gyári yamahások. Vinales és Rossi továbbra is a hátsó tapadás hiányával küzd, és úgy tűnik, senki sem tudja, hogy merre keressék a kiutat.
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati)
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.176
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) +2.661
A vb-pontverseny állása: 1. Marc Márquez 174 pont, 2. Andrea Dovizioso 158, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 150
MOTO2
1. Franco Morbidelli (olasz, Kalex)
2. Alex Márquez (spanyol, Kalex) +1.312
3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +2.544
A vb-pontverseny állása: 1. Franco Morbidelli 207 pont, 2. Thomas Lüthi 181, 3. Aley Márquez 153
MOTO3
1. Joan Mir (spanyol, Honda)
2. Philipp Öttl (német, KTM) +3.045
3. Jorge Martín (spanyol, Honda) +3.377
A vb-pontverseny állása: 1. Joan Mir 215 pont, 2. Romano Fenati (olasz, Honda) 151, 3. Arón Canet (spanyol, Honda) 137