„Ez egy valós történet – kezdte Crutchlow amagyarázatát az őt kérdező újságíróknak. – Senkivel sem fogok kezet. Hiszen mi van akkor, ha épp előtte pisiltél, vagy beteg vagy és én is beteg leszek vagy elkapok valamit tőled, és holnap nekem kell majd pisilnem. Szóval mindig van nálam kézfertőtlenítő, és sosem fogok kezet senkivel, pláne nem egy olyan izzadós napon, mint a mai volt.”
A brit egyébként nem teljesen ok nélkül mutat hipochonderi tüneteket, hiszen komoly asztmája van, azaz eleve gyengébb az immunrendszere. Az étkezésére is jobban kénytelen odafigyelni emiatt, bizonyos dolgokat kerülnie kell.
Crutchlow persze nem ezzel a tettével hívta fel magára a figyelmet (és nem is azzal, hogy renitenskedett egy kicsit a csoportkép alatt, amikor megpróbálta eldugni az ajándék órát), hanem a pályán nyújtott teljesítményével. Körrekorddal szerezte meg az első brit pole pozíciót Jerezben.
„Az 5-ös kanyarnál, őszintén szólva, eszembe jutott, hogy elengedjem azt a kört, mert sokat vesztettem ott. Aztán a hátsó egyenesben megjelent egy piros jel a saját kijelzőmön, hogy az eddigi legjobb körömnél is gyorsabb vagyok, szóval úgy éreztem, még lehetséges, hogy jobban menjek. Az 5-ös kanyarban legalább két tizedet veszítettem, az előző körömben gyorsabb voltam abban a szektorban. Hibáztam, de mindegy is. Ha reggel lett volna az időmérő, akkor könnyedén 1:36-os köridőket mentünk volna, hiszen délután majdnem duplája volt a pálya hőmérséklete” – mondta az LCR Honda pilótája.
Crutchlow az utolsó szektorban gyorsabb, mint a többiek (pedig tavaly éppen ott bukott), ami előnyére válhat a versenyen.
Több pilóta is egyetért abban, könnyen megtörténhet, hogy három Hondát láthatunk vasárnap a dobogón, hiszen Dani Pedrosa híresen jól megy itt, képes mindig valami extrát nyújtani Jerez de la Fronterában, kérdés, hogy a csuklósérülése mennyire hátráltatja majd.
Marc Márquez időmérője ugyan rosszul sikerült (minden gyors körén hibázott a spanyol), a negyedik szabadedzésen bukott is, ám nyilván a legnagyobb esélyesek egyike, és általában véve jobban teljesít a versenyeken csapattársánál.
Persze több versenyző is akad, akik szeretnék ezt megakadályozni és a tempójuk is megvan hozzá. Andrea Iannone és Álex Rins a Suzukival, Johann Zarco a Yamahán, Andrea Dovizioso és talán Jorge Lorenzo a Ducatin – mind-mind esélyesek lehetnek a pódiumra.
A Moto2-ben Lorenzo Baldassari pole pozíciós rekorddal szerezte meg a rajtelsőséget, míg a Moto3-asoknál idén először, karrierje során tizedik alkalommalJorge Martín indulhat az élről. Ezt a csúcsot egyébként Álex Rins jegyzi most 13 Moto3-as pole pozícióval, ami Martín idén könnyen megdönthet majd.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, SPANYOL NAGYDÍJ, JEREZ
AZ ELSŐ RAJTSOROK
MOTOGP
1. Cal Crutchlow (brit, Honda) 1:37.653
2. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 1:37.912
3. Johann Zarco (francia, Yamaha) 1:37.956
MOTO2
1. Lorenzo Baldassarri (olasz, Kalex) 1:41.925
2. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 1:41.996
3. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) 1:42.064
MOTO3
1. Jorge Martín (spanyol, Honda) 1:46.193
2. Philipp Öttl (német, KTM) 1:46.346
3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) 1:46.599