„Két nehéz pályáról jövünk, Silverstone-ból és Misanóból, ahol bár a győzelemért harcoltunk, de ez a pálya más. Magam sem tudom, hogy miért sikerült ilyen gyorsan felvenni a ritmust, azonban tetszik, hogy így alakult” – kezdte Márquez a pénteki nap összefoglalóját.
„A reggeli edzéseken általában nehezebb gyors kört futni, mert az ember még nem érzi annyira a féktávokat, a jó íveket, nem bízik annyira a fékezési pontokban. Most viszont nagyon jól éreztem magam. Az első kimenettől ugyanazokat a beállításokat használtam még délután is.”
Ami nem megszokott, az az, hogy Márquez egy hétvége során már pénteken puha gumit tegyen fel és időmérős kört fusson. Ami kevésbé volt meglepő, az az, hogy egy esést is begyűjtött délután.
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód: mceBlockPasteEnd |
„Igen, próbáltuk gyorsítani az eseményeket, mivel úgy néz ki, hogy holnap esni fog, főként ma éjjel, szóval valószínű, hogy reggel vizes edzés lesz. Próbáltuk elemezni a tavaly is használt kemény és puha hátsó gumikat. A kemény hátsó gumival kezdtünk, és már az első menet után késznek éreztem magam a gyors körre.”
„Már tegnap is beszéltünk arról Santival (Santi Hernández, Márquez vezető szerelője – a szerző), hogy ha már reggel jól érzem magam a motoron, akkor megpróbálok gyors kört futni. Miért várjunk délutánig, ha már reggel is azt érzem, hogy készen állok? Délutánra azt terveztük, hogy a használt gumit teszteltjük és a puha hátsó keveréket.”
„Ami az esést illeti, tudtam, és a csapat is tudta, hogy nagyon nagy az esélye annak, hogy délután esni fogok. Miért? Mert a kemény első gumit próbáltam. Úgy néz ki, hogy a vasárnapi időjárási körülmények a maihoz lesznek hasonlóak. Szóval mondtam a csapatnak, hogy inkább ma vállalok kockázatot, mint vasárnap. Ma kell megtudnom, hogy hol a határ. Pontosan ez is történt, elvesztettem a motor elejét, miután hozzáértem a felfestéshez.”
Nyilván a hétszeres világbajnoknak segíthetett, hogy nem volt szünet a misanói futam után, de ez persze minden pilóta számára adva volt.
A délutáni tréningen végül három Yamaha végzett az élen Vinales, Rossi, Quartararo sorrendben, amire Massimo Meregalli, a gyári hangvillások csapatfőnöke csak annyit mondott, hogy az egyetlen gond ezzel az eredménnyel: Márquez.
Ami a kombinált időeredményeket illeti, mind a hat gyártónak sikerült pilótát „delegálnia” a top10-be pénteken, ami valószínűleg el is döntötte a Q2-be való egyenesági bekerülést, ha reggel valóban esni fog vagy vizes lesz a pálya.
Pol Espargaró ötödik és Aleix Espargaró tizedik helye külön említést érdemel, ahogy az is, hogy a suzukisok közül nem Álex Rins, hanem Joan Mir van továbbjutó helyen jelenleg.
A mezőny persze próbál optimista maradni Márquez teljesítménye után. Vinales és Andrea Dovizioso is bizakodó, míg a legőszintébben talán Mir nyilatkozott: „Ha a köridőket nézed, akkor azt mondod, hogy mindannyian sz.rban vagyunk hozzá képest.”