„Nagyon örülök ennek a győzelemnek, de a nap versenyzője Fabio volt, hiszen ő volt az, aki az egész futam alatt elől motorozott – kezdte a futamgyőztes. – Én végig mögötte maradtam, és csak az utolsó körben támadtam, mert nem volt bennem több, nem tudtam volna elől menni. De erről is szól a versenyzés, hogy a körülményekhez igazítsd a taktikád. A negyedik-ötödik-hatodik körben Fabio nagyon megnyomta, és komolyan küzdenem kellett, hogy el tudjam kapni. A kamerák ma talán nem látták, de két-három esést is kivédtem ma.”
Mit gondolsz Fabióról a mai futam után?
„Én eddig is tudtam, de ma mindenkinek megmutatta, hogy megvan a tehetsége, a gondolkodása ahhoz, hogy versenyt nyerjen, és jövőre egy kemény ellenfél lesz a bajnokságban.”
A leintés után egyből azt mondtad, hogy a szombati eset extra motivációt jelentett ma neked:
„Az elmúlt két futamot az utolsó kanyarban veszítettem el. Ma a legjobb, a legkönnyebb út az volt, hogy kövessem Fabiót, mert gyorsabb volt nálam. De megvolt az önbizalmam ahhoz, hogy a végén megpróbáljam megnyerni a versenyt. Tudtam, hogy ha nem sikerül, akkor az emberek megint rólam fognak beszélni, de engem ez nem érdekel. Csak próbáltam a legjobb módon fejlődni, szemtől szemben versenykörülmények között. Mert a legtöbbet a versenyeken lehet fejlődni, de akkor sajnos a kamerák ott vannak, és látnak mindent. Igen, ami szombaton történt valóban felébresztett egy kicsit, de a válaszadás legjobb módja, ha a pályán teszed meg.”
Természetesen a Doktor is megkapta később ugyanezt a kérdést (valahogy reakciót szerettek volna kicsikarni belőle Márquez nyilatkozata kapcsán), hogy neki is adott-e egy extra löketet az időmérős incidens.
„Nem tudom, hogy mit mondjak erre. Nekem nincs szükségem arra, hogy másokkal veszekedjek ahhoz, hogy extra motivációm legyen. Én ugyanúgy motoroztam ma, mint egyébként tettem volna” – mondta az olasz.
Rossi persze nem volt maradéktalanul boldog, hiszen a célja a dobogó lett volna, ráadásul két márkatársa is előtte végzett, egy kategóriaújonc és a csapattársa is.
Ami a nap emberét, Fabio Quartararót illeti, kalapot le előtte, hogy 25 körön keresztül ilyen jól bírta a rá nehezedő nyomást.
„Nagyon nehéz verseny volt, tudtam, hogy Marc az utolsó körben fog majd próbálkozni. Amikor 20 körön keresztül azt látod a tábládon, hogy »0.2 Márquez«, nem könnyű nyugodtnak maradni és nem hibázni, egyszer-kétszer el is rontottam a féktávot. A jó dolog az, hogy ugyan az egyes kanyarban megelőzött, de a négyesben vissza tudtam venni a pozíciót, és a kör végéig harcoltunk a győzelemért. Nagyon jó volt vele harcolni és remélem, hogy ilyenre lesz még lehetőségem.”
A harmadik helyezett Maverick Vinales is elégedett volt a teljesítményével:
„A legfontosabb, hogy konzisztensek vagyunk az utóbbi futamokon. A mai napban ennyi volt, a 2-3-4. kanyarban többször is elment a motor eleje és volt, hogy a hátulja is, ezért úgy döntöttem, hogy nyugodt maradok. Amikor ismét jobban éreztem magam a motoron, akkor megint nyomni kezdtem, de az ellenfeleimnek ma egy kicsit több volt a tarsolyában. Lépésről lépésre haladunk, jobban érzem magam a motoron, és otthon is sokat dolgozom ezért, aminek úgy látszik, meg is van az eredménye.”
Valóban. Ami az utolsó hat futamot illeti, Vinales négyszer is dobogóra tudott állni, és ez idő alatt 94 pontot szedett össze, míg Andrea Dovizioso 78, Quartararo 61, Rossi 57, Danilo Petrucci 53, Alex Rins pedug 48 ponttal gazdagodott ez idő alatt.
A sort természetesen Marc Márquez vezeti e tekintetben is 135 egységgel.
További érdekességeket helyszínen tartózkodó kollégánk árul el az alábbi videóban:
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
SAN MARINÓ-I NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
MOTOGP
1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 42:25.163
2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) +0.903
3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) +1.636
Az állás: 1. M. Márquez 275 pont, 2. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 182, 3. Danilo Petrucci (olasz, Ducati) 151
MOTO 2
1. Augusto Fernandez (spanyol, Kalex) 41:12.535
2. Fabio Di Giannantonio (olasz, Speed Up) +0.186
3. Alex Márquez (spanyol, Kalex) +1.283
Az állás: 1. Márquez 197 pont, 2. Fernandez 171, 3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 159
MOTO 3
1. Szuzuki Tacuki (japán, Honda) 40:00.034
2. John McPhee (brit, Honda) +0.112
3. Tony Arbolino (olasz, Honda) +0.201
Az állás: 1. Lorenzo Dalla Porta (olasz, Honda) 179 pont, 2. Aron Canet (spanyol, KTM) 157, 3. Arbolino 149