Ijesztő volt végignézni a bukás utáni pillanatokat, de szerencsére azóta már tudni, hogy néhány zúzódással megúszta a dolgot a „vasember”, akit lehet, hogy jobban illet a gumiember jelző egy ilyen esés után.
Marc nem pattant fel egyből, látszott, hogy hatalmas fájdalmai vannak, és segítség nélkül igazából nem is tudta elhagyni a pályát. Ennek ellenére nem volt hajlandó felfeküdni a hordágyra, sőt még arról is győzködni kellett, hogy nem hagyhatja el a helyszínt menedzsere, az időközben a kanyarhoz érkező Emilio Alzamora robogóján, így végül csak beszállt a mentőautóba.
A spanyol épp kivezető körön volt, a belső kamerás felvételeken azt is hallani, hogy nem is húzta neki, mégis, az első olyan jobbos kanyarhoz érve, ahol még egy kivezető körön is már teljesen lapra fekteti az ember a motort, hatalmasat bukott.
Pol Espargaró, akit szintén egy kivezető körön dobta le magáról a motorja még Aragóniában (bal csuklótörés miatt nem is tudta folytatni akkor a hétvégét), az első sorból nézte végig honfitársa esését.
„Nagyon erős és agresszív bukás volt – mondta Espargaró a spanyol AS újságírójának. – Engem is visszavetett a következő körökben, és inkább több időt szántam a gumik bemelegítésére.”
Ami igazán különlegessé teszi ezt a hatalmas esést – túl azon, hogy Márqueztől nagyon-nagyon rég láthattunk ehhez hasonlót –, hogy ilyen high slide-okat jellemzően hűvösebb időben és hidegebb aszfalton szoktunk látni, Thaiföldön azonban 30 fok van, és a pálya hőmérséklete egyes helyeken elérte a 40 Celsius-fokot.
Nem véletlenül mutatták rögtön az esés után Piero Taramassót, a Michelin Motorsport menedzserét, amint épp a HRC technikai vezetője, Jokojama Takeo mellett állva nézi döbbenten az eseményeket.
Alberto Puig csapatfőnök rövid sajtótájékoztatója során azt is elmondta, hogy valószínűleg Marc összeszedhetett valami piszkot a pályán a megelőző kanyarokban, és az okozhatta a balesetet.
Márquez végül bukása ellenére a harmadik helyen zárta az első tréninget, Maverick Vinales és Fabio Quartararo mögött.