– Hogy viseli a karantént?
– Nagyon nehéz ilyen régóta itthon lenni. Próbálok edzeni azokkal az eszközökkel, amik itthon vannak, például vizes flakonokkal vagy a beltéri kerékpárommal. A barátnőmmel és a kutyáimmal töltöm az időt, játszom, és a barátnőmet is tanítom PlayStationözni. És igyekszem nem túl sokat nézni a híreket. Andorrában most egy órát mehetünk ki minden páratlan napon, úgy, hogy maximum egy kilométeres körzetben hagyhatjuk el a lakhelyünket.
– Ha már a barátnőjét említette, gratulálok az eljegyzéshez. Kihasználva a helyzetet már tervezik az esküvőt?
– Még nem tűztük ki az esküvő időpontját. Jövőre akartuk megtartani, de valószínűleg a COVID-19 miatt várnunk kell még. A lánykérés meglepetés volt neki. Eredetileg akkor akartam megkérni a kezét, amikor befejezi az egyetemet és lediplomázott. A gyűrűt egy nappal a karantén kezdete előtt vettem meg Barcelonában, de annyira izgatott voltam, hogy nem tudtam várni, így másnap feltettem a kérdést.
– Miért maradt a Suzukinál? Voltak máshonnan is ajánlatai?
– Hiszek benne, hogy jó eredményeket érhetünk el a jövőben. Ez az a csapat, amelynél maradni akarok, az emberek miatt is. Olyanok, mint a második családom. A 2020-as motorban, amit a téli szezon alatt teszteltem, olyan fejlesztések jelentek, amiket kértem korábban, és ez nagyon fontos. Nem ültünk le egy másik csapattal sem tárgyalni, de igen, szerencsés vagyok, mert más lehetőségeim is lettek volna.
– Mikor beszéltek először a folytatásról?
– Tavaly az Argentin Nagydíjon kezdtünk el tárgyalni róla. A szerződést magát egy-két héttel ezelőtt írtuk alá. Egyrészt a Japán mentalitás miatt, hiszen sok embernek kell azt mondania, hogy oké, most írjuk alá. Természetesen a COVID-19 is befolyásolta a dolgokat, egy versenyen szerettem volna bejelenteni, mondjuk egy dobogós helyezés után, de erre most nem volt lehetőség.
– Sokan azt gondolják, hogy a Suzuki a legkiegyensúlyozottabb motor a rajtrácson. Egyet ért ezzel?
– Nem tudom, hogy mennyire kiegyensúlyozott a motor, de egyet el szeretnék mondani. Az emberek azt mondják, hogy könnyű a Suzukival jól menni, és ez eléggé zavar. Azt hallani, hogy Rins és Mir azért vannak elöl, mert könnyű ezzel a motorral menni, könnyű vele fordulni, stb. De ahogy minden motort, ezt is el kell juttatni addig a pontig, és a határon kell vele menni. Igen, lehet, hogy a kanyarokba nagyobb sebességet tudunk bemenni, de a többiek viszont az egyenesben gyorsabbak, és ezt le kell dolgoznunk.
– Jó esetben talán augusztusban elindulhat a szezon. Ilyen hosszú kihagyás után ön szerint is egy teszttel kéne kezdeni?
– Legutóbb február végén ültünk motoron a katari teszten, szóval mindenkinek nehéz lesz egy ilyen hosszú kihagyás után visszarázódni. A malajziai téli teszten például (ami egy két hónapos téli pihenőt követ – a szerk.), az első, második nap után minden pilóta teljesen ki van merülve, sajog a tested, a nyakad, ez normális. Ennek ellenére én egyből versennyel térnék vissza, nem pedig egy teszttel, mert így kevesebb időt veszítenünk.