MotoGP: csavar, Pol Espargaró lehet Marc Márquez csapattársa

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2020.06.05. 20:31
null
Pol Espargaró eddig egyszer állhatott a királykategória pódiumán (Fotó: Kovács Nikolett)
Ha valami őrült szezon már eddig is, az bizony a 2020-as MotoGP-évad, ami még el sem kezdődött. Most itt az újabb bombahír, ami ugyan még nem hivatalos, de egyre több forrás tudni véli, hogy Pol Espargaró az év végén elhagyja a gyári KTM-csapatot és a HRC-nél folytatja, Marc Márquez csapattársaként. És ha mindez tényleg igaz, annak nagyon súlyos következményei lehetnek még.

Nem először reppennek fel olyan hírek, hogy a fiatalabb Espargaró elhagyja jelenlegi alakulatát. Néhány héttel ezelőtt még azt rebesgette néhány névtelen forrás, hogy Andrea Dovizioso komoly tárgyalásban van a KTM-mel, amelyhez Pol Espargaró helyére érkezhet, és hogy a két pilóta akár még helyet is cserélhet.

Aztán a Hondával hozták hírbe és tegnap éjjelre egyre többen vélték biztosnak, hogy a spanyol már alá is írt a HRC-hez.

Sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudjuk

A pilóta menedzsere, Homer Bosch a spanyol AS.com oldalnak ma úgy nyilatkozott, hogynem igaz, hogy Polnak szóbeli megállapodása lenne a Repsol Honda csapattal a jövő évre. Polnak három ajánlata is van jelenleg, hiszen tárgyal a Ducatival, a Hondával, de természetesen szó van a KTM-mel való folytatásról is. Nem választja el sok attól, hogy végső döntést hozzon, de ez még nem született meg. Ha már döntött volna, akkor kommunikálná.”

Ha a megjelent cikk szó szerint idézi Bosch-t és alaposan megfigyeljük az állítást, abban az szerepel, hogy szóbeli megállapodás nincs, ami nem zárja ki, hogy írásbeli viszont már van.

A HRC csapatfőnökét, Alberto Puigot a motogp.com szólaltatta meg, aki általában igyekszik minden nem valós feltételezést a leghamarabb és a legegyértelműbben cáfolni, most mégsem ez történt. „A HRC mindig gondol a csapat jelenére és jövőjére az alacsonyabb kategóriáktól a MotoGP-ig. A jelenlegi körülményeknek köszönhetően ez a szezon nem a megszokott csatornákon keresztül zajlik, de ez nem jelenti azt, hogy a Honda leállt volna azzal, hogy tervezze a legjobb lehetséges jövőt minden versenyzőjének. Nincs olyan aláírt szerződésünk senkivel sem, amit eddig ne kommunikáltunk volna.”

Ami még beszédes lehet, az Pit Beirer, a KTM-csapatfőnökének hallgatása, akit a csapathoz és annak egyik legnagyobb partneréhez közel álló weboldal, a Speedweek.com sem tudott megszólaltatni a jelenlegi helyzetről.

Meglepő, de nem alaptalan választás

Pol Espargaró egyébként tökéletes választás lenne a HRC részéről, mert ha valaki képes lehet Marc Márquezen kívül gyorsan menni a jelenlegi motorral, az a fiatalabb Espargaró.

Erről épp a napokban beszélt ő maga is a DAZN-nak.

„A Honda nagyon agresszív motor, amihez gyorsan hozzá tudnék szokni a motorozási stílusom miatt. Azt gondolom, hogy Marc és én nagyon hasonlóan motorozunk, nagyon kitesszük magunkat, a tömegünket a motor mellé. Ez nagyon segíti a motort, akkor is, amikor megcsúszik vagy elmegy az eleje, így ezeket az eséseket ki tudod védeni. Egyelőre minden csak pletyka. Talán felülök a KTM-re és olyan hihetetlen eredményeim lesznek, hogy a világ összes aranyáért sem hagynám ott őket” – mondta Espargaró.

És helyben is vagyunk, hiszen, ha igaznak bizonyulnak a hírek, akkor Espargaró úgy szerződött el, hogy esélyt sem adott az idei KTM-nek.

Lehetőséget sem kapott a bizonyításra

De van még valaki, aki nem kapott esélyt, ő pedig nem más, mint Álex Márquez, aki úgy veszítheti el gyári helyét, hogy egyetlen versenyt sem teljesített, de még csak egy hivatalos edzést sem futott egy versenyhétvégén.

Álex Márquez verseny nélkül kerülhet ki a gyári csapatból (Fotó: Repsol Media)
Álex Márquez verseny nélkül kerülhet ki a gyári csapatból (Fotó: Repsol Media)

Mindez valóban meglepő lépés lenne, de azért azt ne felejtsük el, hogy Álex szerződtetése sem volt egy tervezett lépés, hiszen Jorge Lorenzo hirtelen visszavonulása után kellett gyors megoldást találni a HRC-nek ráadásul úgy, hogy a MotoGP-mezőny 99 százaléka akkor nem volt elérhető a pilótapiacon.

Ahogy akkor, úgy most is azért kapjuk fel erre külön a fejünket, mert a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez öccséről van szó.

A kérdés már csak az, hogy ha Álex valóban elveszíti a helyet a gyári csapatnál, az vajon Marc „beleegyezésével” történik-e, vagy ezzel a lépéssel a Honda magára haragítja az aranytojást tojó tyúkot, és 2024. év végig szerződés ide vagy oda, Marc mégsem itt fejezi majd be karrierjét.

A HRC elveszítheti Marc Márquezt?

A Márquez testvérek között köztudottan szoros a viszony, sokak szerint Álex egyenesen testvérének köszönheti jelenlegi szerződését, amit persze minden fél határozottan kikér magának. Ha minden mégis igaz, akkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy Marc vajon jó szemmel nézi-e testvére „kifúrását”, vagy akár annyira dühbe gurul, hogy nem tölti ki történelmi hosszúságú kontraktját.

TESTVÉRI CSÓK 2017-BEN VALENCIÁBAN

 

‪Today was the day, youngest ever six times WORLD CHAMPION! #Big6 MotoGP #ValenciaGP‬#MotoGP . #marcmarquez #marcmarquez93 #mm93 #alexmarquez #am73 #FinalShowDown

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.


 

De valóban létezik olyan erős testvéri szeretet, amiért Marc valóban kockáztatná saját sikereit és azt, hogy akár a sportág legnagyobbjává váljon, de legalábbis lekörözze Valentino Rossit a bajnoki címek tekintetében?

Vagy beéri azzal, hogy Álex gyári pilóta marad, csak éppen a Honda szatellit csapatánál, az LCR-nél?

Ehhez viszont Lucio Cecchinellónak kell egyik jelenlegi pilótájától megválnia. Mindez persze csak egy formális megválás lenne, hiszen úgy Cal Crutchlow, mint Nakagami Takaaki a gyárral áll szerződésben, nem pedig az LCR csapattal.

Crutchlow valószínűleg az év végén visszavonult volna, de ezt a koronavírus keresztülhúzta, és a britnek esze ágában sincs egy ilyen csonka szezon után szögre akasztani a bőrruhát, ami azt eredményezheti, hogy Álex Márquez a japán helyére érkezhet.

Mindez egyébként még jól is elsülhet, hiszen Álex válláról nagy nyomás kerülhet le azáltal, hogy nem annyira direktben hasonlítják majd össze bajnok bátyjával, miközben megkapja ugyanazt a gyári támogatást, mint amit a Repsol várt volna rá.

Bármilyen furcsán is hangzik, Marc Márquez csapattársának lenni sokkal nagyobb nyomás, mint „csak” ugyanazzal a motorral menni. Hiszen a gyári csapat egyik motorján kikapni optikailag nagyobb fiaskónak tűnhet.

Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, ahogy a mondás tartja. Ha azonban az eddig taglalt spekuláció mégsem igaz, és csak Pol Espargaró menedzserének zseniális kommunikációs húzásának vagyunk tanúi, hogy feljebb tornássza pilótája fizetését, akkor legalább volt miről beszélni, írni is olvasni a koronavírusos versenyínséges időkben.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik