A KTM sajtóanyaga arról is beszámol, hogy Espargaró helyére a gyári csapathoz Miguel Oliveria érkezik, aki jelenleg a Tech3 pilótája.
A francia alakulat ugyan szatellit csapatként működik, de teljes gyári támogatást élvez, azaz mind a négy pilóta ugyanolyan KTM RC16 nyergében állhat majd rajthoz 2021-ben.
Ami a gyári csapatot illeti, Oliveira így Brad Binder csapattársa lesz, akivel már Moto2-ben és Moto3-ban is egymás mellett versenyeztek.
„Boldogok vagyunk, hogy Danilót a családban üdvözölhetjük – nyilatkozta Pit Beirer, a KTM Motorsport igazgatója. – A tapasztalata sokat számít, ahogy az is, hogy nagyon elkötelezett, mindezt pedig a megfelelő hozzáállással. Hisszük, hogy van még mit megmutatnia a MotoGP-ben.”
„Danilo egy olyan ember, akit nagyon tisztelek. Ő egy »normális« srác, aki mindig köszön mindenkinek, akinek személyes varázsa van és nagyon jó humora. Ráadásul – ami talán még fontosabb is ennél – csapatjátékos és MotoGP-futamgyőztes. A tapasztalata és a tudása segíteni fog, hogy a MotoGP-projektünk tovább fejlődjön. A tény, hogy a négy pilóta közül a legtapasztaltabb a Tech3 színeiben fog versenyezni mutatja, hogy nincs szatellit és gyári csapat, hanem négy gyári KTM-versenyző van” – tette hozzá Hervé Poncharal, a Red Bull KTM Tech3 csapat tulajdonosa és vezetője.
A közlemény nem tér ki rá, de Petrucci szerződése egy plusz egy évre szól, csapattársa pedig Iker Lecuona lesz, aki tehát marad jelenlegi helyén. Lecuona a mezőny legfiatalabb pilótája.
A következő bejelentést a HRC-től várjuk Espargaró kapcsán, de addig annak is el kell dőlnie, hogy Álex Márquez hol folytatja, egész pontosan az LCR-csapatnál melyik jelenlegi pilóta helyét kapja majd meg
Mindeközben a Ducatinak és Andrea Doviziosónak továbbra sem sikerült még megállapodásra jutnia a folytatás kapcsán. Gigi Dall'Igna úgy nyilatkozott, hogy „jelenleg Dovi térfelén pattog a labda”, és az anyagiakon múlik majd, hogy lesz-e folytatása a közös munkának.